Metoda za rešavanje taktičkih zadataka u granicama sdruženih odreda : sa kartom šire okoline Niša u razmeri 1:75.000

78 РЕШЕЊЕ ПЕТОГ ЗАДАТКА

троле да не прилазе ближе од Мерошинске реке, питање је. Ма како било, транспорт неће моћи избећи, а да га непријатељ не осмотри, као и осталу целу снагу одреда са Батушничког виса. Ако транспорт успе да за раније измакне, онда ово осматрање од стране непријатеља неће бити ни од каког особитог значаја, а у противном случају, тешко да ће се без борбе моћи обићи. Ако за одред претпоставимо најгори случај, а то је да непријатељска главна снага није заноћила код Клисуре него између ове и Батушнице, тада она од Батушнице до Мраморског моста, или ма које тачке насипа на левој обали Мораве, има округло 6 км. И ако би се непријатељ кренуо са изласком сунца, у 5 часова јутра, то би он овај простор, без задржавања, могао прећи за 1:2 часова, а то ће рећи, да би он у 6!3 часова јутра већ на некој тачци био пресекао пуг транспорту, или га напао, ако овај за раније не би био прошао. Из овога излази да би транспорт требао, да у то време буде прошао, својим зачељем, мост Мраморски. Од Мерошине до Мраморског моста има округло такође 6 км. И пошто је брзина кретања транспорта у опште приближна као и пешадије“), то ће транспорту требати такође 1: часова док доспе до Мраморског моста. Или ако би се кренуо са изласком сунца, у 5 часова јутра, то би он могао стићи челом својим до моста тек у 6!", а то је кад и непријатељ. У оволико би часова требало челу транспорта, а зачељу би требало још више. Транспорт је дугачак 2 км. и да узмемо да је један батаљон употребљен-непосредно уз тран: спорт, делом као претходница и радничко оделење, а делом као заштитница, а трупна комора свију делова да је такође непосредно уз транспорт, тада ће дубина целокупне колоне бити:

уг Батаљоне на челу транспорта са претходницом и рад-

ничким оделењем 650 м. Транспорт 2000 м. Трупна комора свију

делова 430 м љ Батаљона на зачељу

са задњим оделењем 650 м.

3 630 м. или

округло 35 км. или претворено у часове 42 минута. Према овоме, дакле, зачеље би колоне транспорта могло прећи Мраморски мост тек у 6'"' часова јутра, кад би се чело кренуло у 5 часова из Мерошине. А да оно буде прешло преко моста до 6:12, када непријатељ такође може стићи, треба да се од

#) Ратна Служба прави разлику стр. 76. У задатку није речено да ли су коњска или волујска кола пли има п товарни коња. Ја сам узео да је мешовит транспорт чија је орзина кретања за мања остојања просечно равна брзини кретања пешадије.