Moj život i rad

116

једну фабрику значи изложити се великим губитцима: губитак рада за раднике, губитак у неупотребљеном материалу, губитак, у будућности, на продаји услед повећавања цена после прекида. То је један од проблема које смо имали да решимо. Нисмо могли фабриковати аутомобиле за резерву у зимње време, кад је продаја мање жива него у пролеће или лето. Како да натрпам пола милиона кола, и где би их метнуо? И ако их једномспакујемо, како ћемо их извући идућег лета кад наиђе сезона? Па чак и кад би смо успели да ставимо у магацин толики број кола, где бисмо нашли довољно новаца да платимо толику резервну производњу? Нужко је, дакле, да фабрика производи, да трговачки одељак продаје и да локални трговци купују аутомобиле преко целе године, ако се жели да сваки извуче из посла сву добит коју овај може донети. Ако локалан трговац неће да купи пре сезоне која му се чини згодном, треба се дати на рекламу показујући све корисне особине аутомобила преко целе године, а не само за време једне сезоне; и док се врши ово васпитавање публике, фабрикант треба да производи и трговац да купује рачунајућн на будућу продају. Ми смо били први који смо у аутомобилсКоЈ индустрији решили тај проблем. Брзо смо увидели, да не можемо да бисмо радили, чекати наруџбине. Могли бисмо саградити доста велику фабрикг. чак и кад би то било желети, која би радила само између месеца марта и августа, сва кола којз су била поручена за то време. Према томе, већ Iпре више година почела је пропаганда која је имала за циљ да покаже како Фордов аутомобил нису летња кола за уживање