Narodna skupština

25 САСТАНАК — 8 ДЕЦЕМБРА

СТРАНА 229

штво и Скупштина неће дозволити да се ма којн закон гази и треба овде министрима наредитн да не газе овај закон. За сад молим иредседнишгво да настане код гг. Мпнистара да се управљају по овоме закону и да на интерпелације благовремено одговарају а не да пх одуговлаче. Потпредседник — Молим вас, господо! Председништво ће оа своје стране учинити све што му је у дужносги по опом закону. Чим се прочита интерпелација, председништво је одмах упути надлежном министру, и он је по пословнику истина дужан да у року од 5 дана јави Скупштини, кад ће на њу да одговори. Према овоме, председништво поново ће још данас писати и учинити корак код господе министара да се тачно придржавају овог законског прописа и да од сад о одговору благовремено извештавију Скупштпну а у року од 5 дана по пријему интерпелације. (Чује се: врло добро). Ранко Тајсић — И ја сам хгео то нсто да питам председништво, јер сам и ја поднео једну интерпелацију на министра Финансије за склапање општинских и кметов. рачуна па министар није јавио у овом року Скупштини, кад ће на исту да одговори. Молнм председнишгво да ово достави госп. мннистру Финансија, те да каже Скупштини, кад ће на моју интерпелацију да одговори. Потпредседник — Ја сам већ казао, да ћу писати свпма министрима п учинити корак, да на интерпелације одговарају благовремено, као што овај закон тражи. Мика Спасојевић. — Овде из дана у дан излази по раздим новинама опознционим којекакве лажне вести. Тако је и у јучерањем броју „Заштите" нзашла једна лажна нотица. Ја молим председништво да томе стане на пут, те да новинари не износе лажне гласове. Потпредседник — Председништво ће учинити са своје стране оно што му дужиост налаже. Сад пре него што пређемо на дневни ред има да положи заклетву посланик Коста Јовановић, с тога молим г. проту Милана да га закуне. (Настаје заклетва). После заклетве Потпредседник — Посланик Коста Јовановић положио је заклетву и сад прелнзимо на ддеини рсд, а на реду је продужење закона о послоаном реду у Држав. Савету. Извест. В. Младеновић. — прочита V одељак а члан 60 (стр. 1 97 и прилог 3). Потпредседник — Стављам на гласање : Прима ли Скупштина прочитани члан ? (Прима). Извест. В. Мдаденовић. — прочита члан 0 1. М. Лешјанин — Ја не знам шта значи в нарочити одбор» ; ја мислим, да овде не треба ставнти реч „нарочити" него само казати у одбор од оних који посгоје, а ако тога нема онда „дотични одбор". Дакле, најбоље би било кад би се казало кдотични одбор 0 а не »нарочити одбор*, јер би се опда морао састављати такав нарочити одбор. Известилац — По гећ усвојеним члановима поред секиија саветских могу се образовати и нарочити одбори и да ће у те одборе улазити нарочити људи ван Савега, за оне предмете, за које треба да се позову стручни људи. Дакле, овај члан стоји У вези са напред усвојеним члановима. Ја мислим, да ово не смета ништа да остане овако. М. Лешјанин — Ако је тако, онда се може казати «догични или нарочито састављени одбор" а не овако само „на рочити одбор 8 . Ја мислим, да овако као што је прочитао г. известилац нема смисла, Потпредседник — Претрес је свршен и стављам на гласање: Дрима лп Скуптптина прочитани члан? (Прима). Известилап нрочита чл. 02. Потпредседник — Стављам на гласање: Прима лп Скуиштина нрочитани члан? (Прнма). Известилад прочита чл. 63. Потпредседник — Стављам на гласање : Прнма ли Скупштпна ирочитанп члан? (Прима).

Известилац ирочпта чл. 64. Потпредседник. — Стављан на гласање: Прима ли Скупштнна прочитанп члан ? (Прима), Известилац прочита чл. 65. Потпредседник. — Стављам на гласање: Прпмалп Скупштина прочитааи члан ? (Прима). Извести-лац ирочига VI одсек овог пројекта а чл. 66. Гига Гершић — Господо, овоме члану дељ је, да се изближе дефинише појам администратпвног сиора. Пма међу вама доста људп, који су иравниди и који ће знатн, да је питање о томе: шта је то административнп спор? да је то тешко питање и у самој иравној теорији, а с друге стране нотребно је, да се ово дефинише с тога, како не би бнло забуне у самзј примени овога члана у појединнм случајевима. Ја признајем, да и људи, којп су се више годпна бавнлп правном теоријом, тешко могу датп са свим прецазну одредбу томе административном сиору. И ио томе н од стране Савета није се могло тражпги, да такву потиуно преднзну дефинпдију постави. Ја иротиву дефпнидпје овога члана немам у глакном ништа, но имам само да наноменем ово : у овом члану 66-ом каже се : „адмннистративнп је спор, где је наредбом или решењем највише управнс власти нраво прнватног нли моралног лица повређено, протнвно законпм наређењима". Ја, господо. налазим. да ово што је казато овде : ,наредба нлн решење највише управне властн," да је то погрешно п да би из ове реченице требало нзоставитн ону реч „највнше." Кад бп овако остало, као што овде стојп, онда би могло лако да се догоди,да неко нађе да му је миннстар, као највпша управна власт, повредио ираво наредбом, која јс противна законим наређењпма. Међу тим министар, он никада не пздаје такве наредбе, које су управљене непосредно нојединпм приватним лицина и које се њпх неносредно тичу. Минпстар издаје наредбе, упуства н налоге својим нодчињеним властнма, а оне нздају наредбе, којима могу да повреде права приватннх лица противно законпм наређењима. По томе мнслим, да треба казати онако, као што је н у старом нословпику Државног Савета казано. Тамо је казано: „административни је сиор онда, где иостоји наредба или решење управне власти." Дакле, не стоји „највише управне властн.* Ми овде у овом нројекту, а у чл. 68-ом кажемо даље, да не може нико поднетн жалбу Државном Савету ирогиву такве једне наредбе пли решење унравне властн, док се претходно ннје обратио надлежном Мннпстру. Дакле, Мнннстар је прва инштанднја за такве жалбе. И пошто изађе решење мннистрово, онда се жалигељ обраћа жалбом Државном Савету н онда тек долазп ствар на расматрање Државном Савету. Кад вн кажете, д наредбом највпше управне властн" онда нзлази, да се неко противу такве наредбе може непосредно жа.шти Државном Савету. Дакле, ту се може десиги забуна, као што смо ми у Савету ималн услед тога дуге дебате и могло је да буду тамо разна разумевања. С тога ја иредлажем, да се каже : „администратпвни је сиор, где је наредбом или решењем управне властп право ириватног, или моралног лица иовређено протпвно закоипм наређењима". Дакле, да се она реч „највише" изоставн. И са овим ми ћемо нзбећи ону забуну, која се може деспти а с тиме довешћемо овај члан у саглаеност н са чланом 68-им овога иројекта, јер као што напред рекох, чинистар не нздаје неносредно ннкакве наредбе ириватном лицу, него он наређује подчињеним уиравнни властима, иа те власти на основу тога из,дају некн акт, којим се може да повреди приватно право. Дакле, да се не бн разумело тако, да се н противу наредбе мпнистерове може неко жалнтп непосредно Државнои Савету, него да се може ирво жаапти министру нротпву наредбе унравних власти, због тога треба да се каже у овоме члану овако, као што сам ја навео. Да би се, дакле, то нитање начисто нзвело, да пе би било забуне и заплета, нужно је да се та реч „највнше" изоставн н тада би иоступак, прописани у чл. 68-ом овог нројекта