Narodna skupština

+ фи || – – ij | 41

отфређењу централне управе; или се то има разумети да „виши чиновници“ могу иббвесне послове свршавати, али па Министрову одговорност. Ово је у толико тбтребније ближе одредити, што се па истом месту у чл | говори и о другим ештизвесним пословима мањег значаја“, које ти увиши чиновници Министарства“ 'ивакође сами ПО НОЈ Није јасно ни који су то увиши о IU Министарзаттва« од оних побројаних у чл. 6, 9 и !1! пројекта.

У чл. 9 пројекта изоставити речи: „(народне), са установама за народно оф росвећивање и хуманим школама“, пошто су оне ту незгодно унесене и прекитвају категорију тамо именованих школа, од којих четвороразредне мушке и жен-

знке, подељене и неподељене школе по селима и варошима за прву основну 38 аставу ваља називати њиховим, у народу давно одомаћеним навивом „Основне нИПколе“, без додатка, „Народне“, јер се тиме бркају појмови и компликују наттиви без потребе.

Место пак изостављених наведених речи из чл. !, ваља ставити као други, јуљласебан одељак чл. 1 пројекта: „Сем тога постоје и установе за народно пројочвећивање и хумане школе«.

У чл. 5. тачку под 6. ваља у погледу стилизације саобразвити осталим грвачкама тога члана, и по мишљењу Државног Савета тачка 6. члана 5. требала ти да допуњена гласи: „6. старање о књижници, службеном органу и осталим евдањима Министарства Просвете«.

Из ове тачке 6. треба са свим избацити речи: „секретаријат Главног оф Тросветног Савета“, јер томе ту није место, већ то треба додати ниже код чл. 6.

У чл. 6, после речи „лекар“, треба у загради додати: (који ће поред јозвоје редовне дужности вршита и дужност школског лекара на Универзитету“).

Као други одељак чл. 6 в., ваља додати: „Особљу Првог Одељења привада и секретаријат Главног Просветног Савета“.

У чл. 7 да се изостави, пошто је ушао у састав претходног члана 6, шоошто је, с обзиром на место на коме је у пројекту, као засебан члан пеу'оестан. У чл. 8 прве речи „послови су“, да се замени са „круг је радас“, а у тастом члану, тачка 6. после речи „M уметничко образовање“, додати „галерије ти тка <. i

У чл. 10 прве речи: „Послови су“ заменити са „Круг је рада“, да би за вава три одељења Министарства било подједнако речено шта је круг њихова здвада, како је и казано у чл. 5 код првог одељења. — У тачки а. истога зазноона место речи „народних школа“, ставити уосновних школа«.

У чл. 11 треба, као и у чл. 9, одредити број секретара јер је незгодно от то одређивати буџетом, а још незгодније поставити овако сасвим неодређено. то сто тако, и из истих разлога, и у чл. 12 треба одредити и број писара, пошто

у то све стална указна звања. А на истом месту у чл. !2 означити и на какав = начин постављају цртачи и преписачи.

У чл. 13, у првом и другом одељку његовом, одређује се ко може бити гобостављен за начелника Министарства Просвете уошште, а за његово прво одегдење по наособ.

По мишљењу Државног Савета непотребно је ово детаљно набрајање кан=иадата (из реда професора и секретара Министарства) кад је за та звања главно обевалиФикација школска (Факултет) и године службе. Сем тога непотребно је равити у том погледу разлику међу кандидатима и по одељењима Минидетарства. ! Према томе, и по мишљењу Државног Савета, место предложена оба прва

гедељка члана 13 пројекта, треба ставити, први одељак, који би у целини гласио:

уда начелника Министарства Цросвете могу бити постављени професори

шиниверзитета, управитељи стручних виших школа, директори потпуних средњих 6