Nemački budžet

111

су поднети прилози исправни и потпуни и т. д. Пословна контрола je најважнија. Рачунска контрола може се вршити у току године и на крају. Први начин у Немачкој није у обичају. Тек у последнее време чине се покупки за њено увођење. У току године чине се само прегледи к аса, које не треба мешати са рачунском контролом. Прегледи каса имају за циљ да утврде, да ли се стање каса и стање књига подударају. Она je дакле управљена само против благајника, али не против рачунополагача, као код рачунске контроле. Друкчије стоји ствар са рачунском контролом на крају године. Ову контролу врши Рачунски Суд. Нэему се сваке године подносе сви рачуни, који се односе на извршење буџета. Само извесни тајни и политички фондови изузети су од ове контроле. Такође je само по допуштењу Рачунског Суда могуће одложити полагање рачуна преко времена, које je он одредио. Да би се олакшао рад Рачунском Суду, §sl. пруског закона о буџету од 11. маја 1898. г. прописује, да се благајнички рачуни, пре него што се пошљу Рачунском Суду, подвргну једној претходној контроли претпостављених власти. Протокол овог прегледа шаље се Рачунском Суду заједно са рачуном, тако да он врши само једну супер-ревизију. Ипак je §-ом 10 контролног закона од 21. марта 1910. год. Рачунски Суд овлаш-