Nemački budžet
172
5) одредбу да ce буџетом за дотичну годину предвиђени приходи могу трошити само на буџетом предвиђене расходе, и само онако и у онолико како су и у колико расходи буџетом за ту годину предвиђени по партијама и позицијама, као и одредбу код којих позиција не може бити вирмана; 6) одредбу, да се никакав порез, прирез или такса, или ма каквог имена дажбина, коју није одобрила Народна Скупштина не сме разрезивати ни купити од народа ни од стране државних ни од стране ма које врсте самоуправних органа; као и одредбу да се дажбине, које постоје и које je одобрила Народна Скупштина, ма које врсте и имена биле, не смеју повећавати без ььенога претходнога одобрења; 7) одредбе за балансирање буџета и друге, које имају да важе за дотичну годину, а нису противне овоме закону. Многе од ових одредаба, које предвиђа тач. 7. чл. 44. понављају се из године у годину, те су на тај начин постале сталне, а многим у опште и није место у финансијском закону, већ у другим специјалним законима.
3. Извршење буџета. У извршењу буџета не постоје велике разлике између немачког и српског буџета, кад су у питању наредбодавне власти, отварање кредита и т. д. И у Србији се могу разликовати наред-