Nemački budžet

које поједине државе за прикупљање и управу ових пореских врста по закону имају да траже. У истини, међутим, овде тако исто мало лежи некакав изузетак од бруто принципа, као и кад ce y Пруској y буџет посредник пореза под приходе не уносе целокупни царински и порески приходи, које су пруске власти стварно прикупиле, већ само оне накнаде, које Пруска има од Царевине да потражује за управу и прикупљање тих прихода. Лер, с једне стране, код прикупљања царина и царевинских пореза, које врши Пруска, ствар се типе само испунења једног налога од стране Царевине, док, с друге стране, накнада, коју Царевина има да даде појединим државама, не бива у опште од стране Царевине као приход примљена, већ je поједине државе у напред задржавају од прихода, које имају да предаду Царевини.“ 1 ) Мени ова аргументација не изгледа тачна. Што се у Пруској не уносе у државни буџет целокупне суме прихода од царина и царинских пореза, већ само оне накнаде, које припадају Пруској, разлог лежи просто у томе, што само ове накнаде представљају пруске државне приходе. Онај већи део прихода од царина и посредник пореза јесу приходи Царевине, а не Пруске. Зато се они и не смеју унети у пруски буџет, јер би био повређен чл. 99. Устава, по коме се у државни буцет уносе само приходи и расходи пру-

!) Schwarz, Finanzverwaltung, стр. 28. 4*

51