O demokratiji u Americi. Sv. 1

96

да хоће да се сакрије од посматрача. Она се скоро увев заклања за судску власт, натерујући је да ради место ње. Но она тим начином не само не губи ништа

"него још постаје много јача, јер тада има за се ову

скоро неодолиму силу коју људи придају законој форми судскога поступка.

Тај ток послова свакп може лако разумети. Што се од општине захтева, у опште је јасно пи опредељено, То се састоји у простом, а не у заплетеном делу; у начеду, а не у подробностима.: Али тегоба наступа, онда кад затреба да, се изнуди покорност, не од општине, него од општинских званичника,

Сва казнима дела која може учинити јавни званачник спадају у једну од ових врста:

Он може вршити немарљиво п без ревности оно што му закон налаже;

Или може не чинити оно што му закон заповеда;

Или може радити оно што му закон забрањује.

Суд може казнити поступак чиновников само у последња два случаја, јер судској осуди треба да служи за основу неко позитивно и оценимо дело.

' Има један посредан начин којим се општина може натерати да се покорава. Општине су обвезане законом да своје путове одржавају у добром стању. Ако међу тим оне пренебрегну одлучити да се пзда сума која је потребна за то, онда је општинсеп званичник, коме је дужност да се стара о путовима, овлашћен да сам покупи нужни новац, Будући је он лично одговоран појединпма за рђаво стање путова, п будући га онп могу оптужити среском суду, то можемо битп уверенп да ће се он против општине користити изванредним правом које му закон даје. Тако дакле, претећи чинов= нику, срески суд приморава општину да се покорава, Види закон од 5. Марта 1785. ев, [, стр. 505.

а рицаи