O demokratiji u Americi. Sv. 1

175 напменовани да на ново гласају, или, на послетку, предати избор некој новој власти.

Прва два начина, осем тога што су мало сигурни, захтевају много времена, и продужују узбуђеност која, је увек опасна,

За то дакле усвојише трећи начин, и уговорише да, се гласови бирача шаљу под печатом председнику сената; да их он у одређени дан, и у присуству оба дома, пребраја. Ако ни један од кандидата не би добио већину, онда сам представнички дом одмах да приступи избору. Али и његово право ограничише, јер му дозволише да може избрати једнога само од она три кандидата, који су добили највише гласова, !

Као што се види, избор пре дседника поверен је обичним народним представницима само у ретком случају и који се тешко може предвидети, па и тада могу они избрати само онога грађанина који је већ означен јаком мањином шпедцијалних бирача; срећна комбинација, која доводи у сагласност поштовање које се дутује народној вољи с брзином извршења, и гарантијама реда који захтева. државни интерес. Али с тим - што је представничком дому дато право да, у случају поделе гласова, реши питање, још се не беху уклопиле све тегобе; јер се могаше десити да већина и у пред-

У У том случају, питање решава већина држава, а не већина чланова. На тај начин држава Њујорк нема већег утицања при договарању од Радисланда. Тако дакле најпре се питају грађани Савеза сматрани као чланови једног и истог народа; па кад они не могу да се сагласе, онда се износи на среду подела по државама, и свакој се од љих да оделит и независан глас.

То је такође једна од 'худноватости савезнота, устава, и која се даје протумачити само сударом противних интереса.