Opštinske novine

Кратак преглед финансија Општине града Београда

915

најповољнијим условима, али је ипак потребно да та предузећа, с друге стране, омогуће смашивање Београђанима дажбинских терета из Приход од дажбина

Г одина

Прирез

Трошарина

Таксе по зак. о таксама

1919

1,997.437.72

151.306.98

1^20

612.000.—

8,338.900.30

1,0/2.193.66

1921

831.675.28

13,723.068 48

4,619.669.98

1922

783.210.24

20,724.915.12

6,515.6 8.04

1923

1,514.426.25

21,643.123.99

8,702.294.20

1924

9*6.296.03

27,921.075.21

10,913.172.08

1925

2,730.585 33

46,179.681.22

11,880.538 90

1926

5,196.119.29

51,262.163.67

12,727.628,94

1927

5,570.216.77

' 52,791.582.87

9,210.594.54

1928

2,269.966.42

52,874.522.90

9,407.670.90

1929

21 452.54

50Л64 471.8о

12,558.324.22

19 50

2.694.764.57

'<0,823 844.32

10,9 34.701.32

1931

19,238.796.64

3 -",861 328.74

15,935.906.67

1932

17,683.628.46

26 784.224.48

15,935.035.86

1933

22,148 268.94

80,6^8 302.52

17,011 579.01

1934/35

14,857 617.09

70,507.593 43

12,486.7 9.30

193 /36

16,682018.80

75,084.911.07

12,220.143.50

1936/37

15,086 471.16

86,027.256.40

14,623 162.56

1937/38

16,845.165 51

V 0,788.379.90

17,065 360.93

Укупно:

1-|5,752.б79.35| 888,836.788.20Ј 204,001.701.59

општинског буџета. И само захваљујући таквој политици прихода могло се остати при умереној стопи приреза од свега 20о/о.

ПРЕГЛЕП ПСТВДРЕНИХ ПРИНПДД ПРИВРЕДНИН ПРЕДУЗЕћД

а 1929 193Л 1931 1932 1933/^193^1935/^1935/^1937/, □д ссаЕтљења Цј| од вадааодл □

ОД ТРДИВДЈП

□Д КПННИЦЕ

О самом развоју важнијих општинских привредних предузећа биће речи на другом месту па овде у претходној табели — износимо само кретањ-е шихових прихода. У току неколико последших година Општинска управа је код свих ових предузећа извела знатне допуне и измене, нарочито у погледу цена шихових производа. Такав је'случај нарочито код трамваја, код осветљеша и код водовода. Да су та смашеша била више него потребна и рационална види се Одмах из развоја прихода појединих предузећа. Сви су приходи и поред смашеша тарифа у знатном скоку, изузев, и то у врло малој мери, кланицу. в) Приходи од имовине. Према најновијим подацима видимо да општинска имовина иде на милијарде динара. Али треба имати у виду да највећи део те имовине служи јавно-правним и социјалним функцијама Општине те од тога највећег дела нема никаквих прихода. Кад би Општина дошла до наплате закупа за шена непокретна имаша која држи Држава онда би приходи од имовине били знатни. Данас пак, оии не претстављају знатнију цифру. 3) Расходи а) Лични расходи. Лични расходи Општине београдске показују тенденцију лаког пораста задржавајући се увек испод једне трећине укупних буџетских расхода Општине. Лични расходи су једино 1933 године били прешли једну трећину свих буџетских расхода. Од тада се констатује стално опадаше процента расхода све до буџета за 1937/38 када се овај проценат врло мало подигао (28,04о/о).

б) Материјални расходи. Према садашој својој структури материјални расходи у општинском буџету садржавају три подврсте расхода: а) стварне редовне материјалне расходе, који су потребни за редовно, несметано функционисаше службе и који С У У буџету исказани у годишшим износима; б) расходи на ануитетску службу по зајмовима и разним обавезама Општине града Београда и в) један део материјалних расхода, т. зв. ванредни материјални расходи који су стварно инвестиционог карактера, али су услед неодложности шихове и услед других околности, о којима ће доцније бити речи, морали бити унети у буџетске материјалне расходе. Расходи на ануитетску службу у општинском буџету су дуго времена били најтежи део отптинског буџета и општинских финансија. било је година, када је у саме предлоге буџета морало бити уношено до 180,0 милиона динара, односно 50% буџетског износа,