Otadžbina

114

РЕОРГАНИЗАЦИЈА НАШЕ ВОЈНЕ СНАГЕ

Финанспјских извора. Јер, редован војни буџет, кога је главно и једино оиределење, да гарантује уредно материјално и наравствено одржавање сталних основних Фактора целокупнога војнога органпзма земаљске војне снаге и да, повременим ремонтом и односно ситнијим иопуњавањем, одржава материјалну спрему целокупне војне снаге у количини и стању какви су јој за рат потребни и корисни, очевидно, ннкада не би био у стању, да намири н сву потребну материјалну спрему целокупне земаљске војне снаге — у мери, која јој је за рат потребна и, без које, ма како млогобројна да је, небп била у стању да покаже снагу, какву земља од ње очекује и захтева. С тога, ни у једној земљи, питање о срествима која су нужна за намирење материјалне спреме целокупне земаљске војне снаге — у мери која јој је за рат потребна, није део редовнога војнога буџета, нити је, још мање, брига војнога министарства. У овом погледу, војно министарство има једпу само — најважнију, најозбиљнију и строго одговорну бригу и дужност. а та је : да, према указањнма дипломацпјеу погледу вероватности војне и спољних прилика под којима се очекивани сукоб има да догоди, одреди материјална, сретства, која су земаљској војној сназч аотребна и необходна за очекивани сукоб. Врига, о покривању расхода за та средства која су земаљској војној снази потребна и необходна, прнпада државној Финансији, коју она мора, у интересу безбедности земаљске и њене политичке будућности — тога основа за економски опстанак и растење земље, да избрине ; начпном најкориснијим за земљу — зајмом, у времену и прилпкама најподеснијим за њега. То је и ххраво, јер, целокупна земаљска војна снага, оспособљена задовољавају ћом материјалном спремом за одбрану садашњости, тим самим гарантира и будућност, која је, сљедоватељно, дужна, да за то осигурање своје у напред, ирими на себе, такође у напред, и извесну обвезу и опте-