Pastir
63
разумно; а наше српеко називљу „грмаљско" „простачко“ „неотесаио“? Да ди нема међу нама и таквих људи. кош сматра!у да се у томе састош образоваиост, ако се буду односили с ирезрењем према лепо! вери нашоГ и религиГозним обредима наше цркве, кош су за правог и непоквареног Србина свети и ненрикосновени ? Да ли нема међу нама и таквих, кош устагу против Слова БожиГег, тумачећи га ио свогог вољи, кош одбацу1у и не признаГу потоњи загробни живот, већ су уередсредили све своге тежње у земљи и њеним благима? Тешко нам 1е, али морамо признати, да их има. У опште сви ми, више или мање задахнути смо духом садукеГским: привезани смо за земне интересе, а ово не ваља. Ово може нас довести до оног, до чега Ге доведен народ Гудетки. (Свршике се.)
Исус Христос отпочиње нову веру хришћанску. Хришћанство означава људско обновљење. Крштење по средством купања — то Ге спољни израз иделе обновљења. Свештенослужење обнављава се прво. Исус Христос учи, да су за таг носао нужне чисте руке. Опетуге се оно исто, што Ге било у првоначељу, у почетку свештенослужења. Сам Исус купа се у Хордану, чисто говорећи при том, да друкчте и не може бити; Гер Тлко ндмх вели подовдетг исполнити ксакј( пр.шдгћ И доиста у Исусу Христу ми чисто видимо новог Адама, посве новог човека на земљи! А стање хришћанског богосдужења у то доба? Оно 1е било налик на башту, кога се тек почињала да зелени цвећем. На то стање хришћанског богослужења ми смо ради да читалац обрати особиту пажњу. Шта ге означавало онда свештено служење? Шта се управо разумГевало под обредом Богослужења?
(Наставак.)