Pastir

273

житеља божиГег добити и лепо име родољуба и народњег добротвора. Ако будемо чували и умножавали тековину, ко1у нам очеви оставише, ако се будемо угледали на њихово просто живљење, а не развигали потребе, за коге наше стање не доееже, можемо се понадати, да ћемо довршити свети рад, кош су они започели — задобити слободу и Гединство српства.

Пролеће 1е слнка нашег васкрсења. Не ки гллголгте, гако чвтири сацш с^тк, и ждткд прждетг. (1оан. 4. 35.) Госиод наш, Исус Христос, упоредио 1е дан скончања овог света и нашег ваекрсења с пролећем, кад се на дрвећу виде младе гранчице, озеленеле лишћем. (Мат. 24. 32.) С тога су неки свети оци хришћанске цркве говорили, да ће свеопште ваекрсење бити баш на сам онаГ дан, у кош ге Христос васкрсао, а та1 дан био Ге Гедан од последних дана пролећњег месеца — Марта. Ваекрсење христово основ 1е и праобраз нашег васкрсења,- а пролеће 1е слика васкрсења зато, што се у пролеће повраћа у живот много, што се налазило рекао бих у рукама смрти. Свети Ћирило Терусалимеки дода1е Гош томе, да ге васкрсење Исуса Христа било у врту, коГе Ге Госиод изволео учинити зато, да нас утврди у нади и нашег васкрсења; гер нам врт у пролеће даге нагбољи образац ваекрсења и повратка у нов живот. Пролеће Ге већ стунило у своГа нрава. Сва нрирода, као да с људма Гедно осећа, слави васкрсење христово. С тога бацимо поглед на природу у њеном сувременом стању, како би у њеним по1авима и променама прочитали поучљиву проповед о нашем потоњем васкрсењу. Као што природа у пролеће оживи, тако ће се и у дан општег васкрсења мртвнх све нспунити животом и