Pastir
518
лима и рекне им: „Раду1те се 1 ер ћу све1еднако бити с вама.“ — Свети се апостоли уверише и ироповедише свима вернима, да ге Пречисту мамсу васкрсао син Њен и узнео са телом на небо. Хош од детињства се свог Пресвета одликовала светим животом. Пре него што се у Њо1 чудом зачео беше Син божиш, она се већ толико Богу приближила била свошм светим животом, да се нико од смртних шпе могао упоредити с Њом. А кад се удостоила да буде мати Спаситељева тада 1е већ била далеко виша, часшна и славнига не само од свигу светитеља већ и од свту анђела, арханђела, херуфима и сераФима. Па зато 1е после смрти васкрсла из гроба и за1едно са телом преселила се у небеску славу. Тамо Ге стала с десне стране уза Сина као царица земље и неба (псал. 44. 10.) и узвисила се над свима небеским силама. Зато 1 е света црква и називље Пресветом Богородицом, владичицом свега света, госпођом свега што се види и невиди, и учи нас да ге величамо и хвалимо као чистту од херувима и славнту од сераФима. Блажена смрт маше божте и чудесан васкрс пречистог тела Њеног на небо празнуге се 15-тог Августа и зове се Успенше. Овим називом хоће да се каже то, да Ге смрт за Пречисту Богородицу била Гедан тихи сан и радосан прелазак у небеско блаженство. Хер Она 1е — вели животописац за мало смрћу била заспала, па се одмах као иза сна пренула, мртвило гробно као дремеж с очту отресла, и видела у светости лица божта несамртан живот и славу.“ (Чет. мин. 15. Августа). ПРЕРАДИО С РУСКОГ Коста Поповић,
ПАР. ЉУБИНИћКИ.