Pastir
547
предео око Призрена у старо доба био готово сав начичкан црквама и манастирима, Народ, — вели он даље, — налази, даге у то1 околини за време српске независности било до 260 црк. и манаст. Знатно 1е, што код толиког мноштва манастира у Србиш, за архиГепископе српске избирани су били по већоГ части игумани Хилендарског манастира. Одвуда ге ово и зашто, — то Ге за нас доста загонетно!.. (Наставиће се.)
Шухагаеданска вера. (Наетавак.) Кутв и вели. И оваГ догмат дао Ге обилату храну празноверици источно1 и саздаоцео ред Оеобитих створења познатих на истову иод именом вели. 0 њима се прича у Мисиру ово : Кутб — то Ге света особа, ко1а се Гавља људмау смерном виду сиромаха, и коГа се по овом често виђа али се скоро никад непозна1е. Она нагволи да живи на крову мекчанске ћабе. Тамо она обично живи и у поноћи виче : „0 ! милосрдан међу милосрдним!“ Има у Кутба Гопх Гедно љубазно место, а то Ге дрвена градска врата на Кашру, позната под именом „врата начелника вели. и Пролазећи кроз њих, Мисирац чита прву суру (главу) а просГаку, кош седи пред вратима свапа даГе што из руке мислећи да то мора бити Кутб или бар когод од његових слугу — вели. Ако Мисирца заболи зуб, он узме клинац и иде к тим вратима те закуца у врата држећи у тврдо да ге тако заковао болест зубну и да га зуб неће болети. Одовуд Ге ваљда прешао онаг бесмислени обичаг у народ наш, кош ако Ге сад и редак но Гош га овде-онде има, а на име: забшати клинац у оно место, одакле Ге мртвац из куће повешен, држећи да се тиме закуге смрт и да се више неповрати у ту кућу. Или шш и ово: прихватити воду с болесника кад се окупа па Ге сасути у какав суд и закопати, имагући на уму димо из исторте? Исторта нам о њима Гош ништа не говори, као да их ниГе ни било у Србиш. А народ? Он не само у свошм песмама, већ и усменом предању ниГе сачувао никакву усномену о њима. Дакле ни1е ни чудо, што 1е он онако равнодушно гледао како Турци руше женске манастире и чупаГу из корена ту његову стару болештину,,.