Pastir

725

ко(е се непрестано очишћава уздржањем и подвизама, и потоме способно Ге да прими и сачува у себи као неке одблеске и трагове унутарњих благодатних покрета, — то и оно, неким начином, тош за време земаљског живота, почиње бити богоносним Као год што суд, у коме 1е дуго стогала мирашљава маст, поза1мљуГе од ње приГатни мирис: тако исто тело Хришћанина, у ком непрестано обитава благодатна сила Христова, проиицава се њоме скроз и кроз, тако да та1 благотворни мирис осећагу и други. И почем Ге сила Христова нетлћннл; то Ге природно, да она усељаваГући се (2. Кор. 12. 9.), у људе. иже Христови с^тв (Гал. 5. 24.) и телима њиховим саопштава нераспадљивост; па почем 1е сила Хростова свемогућа, то са природом њеном сагласно Ге то, што она преко њих чудеса чини, када Ге то угодно Господу, тако исто као што Ге чинила преко убруса и покрова. . кош су били на телу св. апостола Павла, и примили у себе зног његов (Д1еан. 19. 12.), и преко гедне сенке с аиоетола Петра (Дгеан. 5. 15.) И тако, по вери православног Хришћанина, што се св. мошти нераспадагу, узрок ге ириеуствуГућа у њима благодат божига. Но како се она показуГе веругућем? Да ли он очевидно опажа у нераспадљивости св. мошти1у г њен чудан уплив ? Ми на то питање смело дагемо одговор потврђуГући. За веруГућег нагачи доказ Благодитне нераспадљивости св. моштшу гесу чудеса. истичућа из гроба св. утодника, кога тело оетаГе нераспадљиво, целокупно. Но имагући у виду ту околност, т. Г. чудесна исцелења, да обратимо иажњу на питање, ко1е смо поставили у иочетку нашег чланка, у наслову: може ли се обгаснити нераспадљивост св. моштигу природним узроцима? - Одговарамо : никако неможе. Чу г деена нераспадљивост св. моштшу тако Ге исто очевидан Факт, као штоге очевидан Факт да се неквари и нетрули света богогављенска водица, коГа се зове огиасма