Pastir

6

га. И ево — када он кршћаше Исуса у Хордану, наГеданпут отворише се небеса, и Дух божиш у виду годуба сиђе на њега, па се зачу оваг глас с неба: „Ти си син мог возљубљени, на коме почива моГа блага воља.“ При овим речма Хован Ге схватио, да 1 е Исус МесиГа син божиги, преко кога мидост божша дође, да он спреми људе к покаГању. Хован позна сада онога, за дочек кога приуготовљаваше друге. Тако се, дакле одкрито 1 авио у та! дан на земљи Бог воплотившисл. — пресвета Троица; 1ер Син божиш кршћаваше се у Хордану, глас Отца с неба сведочаше о њему кас о свом Сину а Дух свети — у виду голуба свошм гавлењем иотврђаваше речи Бога отца. ОваХ се дан зато и зове Бого1авлење. XI ми славећи на таХ дан Христа Спаситеља, што се јавио на земљи, певамо му ову песму: ,,Ео 1ордлн г К крефдк 1 [(оСА тшћ (кад си се ти крстио) Госноди, троическо се јави поклонење: Гер родитеља глас сведочаше о теби именуГући те омиљеним Сином свогим , и Дух у виду голуба потврђиваше речи његове: ти кош се Гављаш Христе Боже. просвети свет овац слава некати ге! “ И почем Ге Христос примио на себе крштење — као знак посвекења на своГе служење роду људском, као ломазање од Духа света, а служење његово било Ге у томе — да изведе људе из таме и заблуде у светлост праву, и да их лросве ти , — то Ге даи крштења начело нашег просвештења, па зато се он назива Гош и даном лросвећења. Друга словенска племена, као на пр. Руси и Пољаци, називацу ове дане од Божића до Вогогавлења „*свГатками“ т. Г. светим данима; а у нас их зову „некргатени дани.‘ Оно прво назвање много боље долику1е тим данима, него ли ово последње; 1ер „некрштени дни и од Божића до Богогавлења могли су бити хош онда , када заиста Исус Христос Гош небеше крштен; но у садашње време, кад хе он, хестаством свошм осветио водно хестаство, за Хришћанина већ немогу више бити ма кош данн нреко годнне некрште-