Pastir
257
у руке папине све законе, само Ге њега уздигао над свима законима. Ако Ге папа дао своге мишлење или пресуду, то пресуда божита у таквом случа^у мора бити исправљена или промењена. Он ге верховни свештеник, кнез епископа и насљедник апостола. Он 1 е основ вере. Он може изменити Форму и суштину таГанства. И ма да би мнење целог евета било против мнења папиног, опет зато треба послушати оно, што папа чуствуГе и осећа да би требало да буде. Он 1 е женик цркве, светлост вере и слика истине. Накратко: папа 1е, веле римокатолици, све: он Ге над свима и могућан у свему.“ Ми немамо никакве нужде подвргавати разбору ово безбожно учење римокатолика о значаГу за њих. Ми можемо приметити само то да у ово веруге сваки латински 1епискон, сваки прелат, сваки ксгонз , (свештеник) сваки ревносни католик. А код такве вере, таквог погледа на папу и панину власт ученог па и свега римокатоличког света ни1е се ни чудити, што се члан православно-источне цркве, коГа шш свето и ненарушимо хранп начела свете , сакорне и алостоБске црква, не радо гледа с чланом цркве римске. А нека би одпао само оваГ догмат учења римске цркве о напи пак би на мах измирено било толико милиуна душа браћс оиако сад тим Гединим заблуђењем раздвоГене и поценане. Но ко ће да поправи тако наскоро оно, што се квари хиљадама година?!
Иекролог поч. Неканору нгушану шанаствра Жече.
И ако еамртник ова 1 шпе никад желио да се име његово записуГе ао нашим књигама и 1авним листовима нити преузноси и уздиже хвалом ово земаљском, 1 ер свагда у иодобним приликама говораше: „за мене хс доста, кад зато зна и види Гоепод, — опет држим да нећу уврсдити његову
(од Савве настоГатеља манастира Жиче)