Pastir

683

П1. Тако беше религиозно-наравствено стање гудехског народа, у ком се 1е васпитавао и проповедао последњи и наГвећи од пророка — Претеча Спаеитељев Хован. Св. Хован био 1е син поштевог и благочеетиног свештеника ЗахариГе кош неимадиГаше од срца порода; но топлим молитвима к Богу, испроси овог Гединца. Док Ге Хован гош у утроби матере своГе био, обећали су га родитељи на служење Богу као што тада обичаГ беГаше. Таким начином, од дана свог рођења, св. Хован живео Ге под благодаћу св. Дух*. Из иссториГе ми незнамо о његовом васпитању скоро ништа. Св. Еванђелист Лука говори то, да кад 1е се родио св. Хован, одма 1е се прочула слава чудног његовог рођења по сво 1 околини ГудескоГ, и сви су се оближњи житељи уплашили, и не само његов отац ЗахариГа, но и сав народ питаше шта ће бити с тим дететом? С њим беГаше рука БожиГа; он Ге растио и крепио се духом, и све Геднако хе живио у пустињама до оног дана кад Ге се Гавио Израиљу (Лук. 1.65 — 89). Свети Хован васпитан Ге у строгим правилама наравствености. „По тадашњем закону, они, кош су посвећавани Богу на служење Ј ) нису смели пити вина ни сикера (Лук. 1. 15.)иживили су под врло строгим правилама. Народ кад одлазаше у пустињу ниГе видео у лицу његовом човека, кош Ге оденут у Фине (меке по Еванђељу) хаљине, коГе би напомињале богате људе, коги се стараху само о свом раскошном животу, већ његова хаљина беше уваљана од камилске кочети, а рана му беше: акриде ‘) и дивљи мед (Мат. 3 г. 4 сх. 9 гл. 14 ст. 8. 18.) На основу таког живота Ховановог , неки западни богослови мисле, да Ге он припадао к ГесеГскоГ секти, коГа, као *) Таково посвећење звало Ге се п Обет и 2 ) Акриде — неки веле да су скакавци; неки пак да Ге то некакав плод н. п. брекиње но нпГе тако; — то 1е неки род корења. А дивљу мед, то Ге она сладка роса што обнчно пада и код нас у лето на глогово н крушково лишће. Прев.