Pastir

684

што смо већ видели , придржаваше се строгих правила у свом животу, па да 1 е у њиховом кругу и добио своте изображење. И ми нисмо противни томе да Ге Товану позната била Гесеша теосоФта, њихово шмптење и аскетички обичаш — исто тако, као што му Ге позната била и наука Фарисега и садукега. Врло 1е могуће, да Ге Тован као дечак “) упознао се са свима сектама коГе у то време еуштаствоваху међу евре1ским народом, па му Ге се Гесе1ска секта могла боље допасти него остале. Но ми се неможемо никако с тиме сагласити, нити пак допустити, да Ге Тован припадао тако званим „лосвештеним“ Гесешма, и да Ге од њих поза1мио своГе погдеде на ствари и наравствене обичаГе. И ово се може држати за вероватно не само по томе, што се ни у Еванђељу , нити пак код ТосиФа ФлавиГа о томе ништа неговори, но и по томе, што у животу и раду св. Тована Крститеља , види се сасвим нешто друго и противуположено оном праввцу кош се примећаваше у гесетког секти. У кругу Гесегском, св. Тован ниге мого наћи потпуног у довлетворења. За његову силну, и Богом просвећену пшроку мисао, нужна Ге била много потпуннГа истина, но она, каквом се се задовољаху Гесеш. Тесеш беГаху честни и добри људи ; они тражаху само внше светости у свом животу ; али, њихови погледи на ствари беху врло скучени; у њих на практики беГаше много семнаратнзма, не трпимости, празноверни замашака и обичаха. Зар би се шњима мого задовољити светли и необични дух кош се тако рано похави у великом претечи Господа? Он хе могао осећати на спрам хесеха неку љубав за њихов честан и поштен живот и љу5 ) По тадашњем обичаху, младићи кош су тражили изображења, аосећавали су различие школе, а прималн су их и хесеш. У Гесегску секту нико нихе мого бити примљен, док не издржи три године тако званог искушења. Но ово дуго време мало 1е ко мого издржати као н. пр. Тосиф Флаввхе, кош ее хеданпут за свагда придужи ФарисешкоГ секти.