Pastir
288
младић иште за жену, да Ге он њу замиловао, да и он не квари, но да Ге и њему мило, и тому подобна, — па рекне ђевоГци, ако има воље поћи за њега то нека узме онаГ новац кош 1е на трпези. Ђевоша, коГа нте рада за момка да пође не ће паре стављене на трпези ни да погледа, а кога 1е рада, приђе нашре отцу своме к руци (или брату, сродннку ко буде), па брату или отцу младожењином, па младожењи, покупи новац са трпезе, и да га своме отцу (или брату). С тим се сврши проситба, коГа има и даривања између ђевоГке и њеног младожење. Ово Ге врло красна 1една цртица у нашем народу, да и пртатељ пртатеља тражи, као што и наша народска песма пева: „Гди Га нађо за тебе ђевошу, „Ту не нађо за ме пртатеља; „Гди Га нађо за ме пршатеља, „Ту не нађо за тебе ђевошу.“ (Продужиће се.)
Србске Катнхезе на основу сннодалнога катихнзнса (Од проте Н. Беговића.) (Свршетак.) Чланак петн.
Ускрс. Ха дадем сваки пут Гедном детету да чита у Катихизису. То тако и у овоме чланку радим. Посље изостаГе то. Подвуку дГеца „трећи дан“ — „воскрсао од гроба “ То Ге језгра овога чланка. Све остале дефиницте могу изостати. НаГвећа 1 е мана ако Катихета трпи ригечи коГе не спадаГу на ствар. Д1еци реци кратко и гасно! то Ге методичко правило, ко1е се мора строго пазити. Тога се Платон нте држао. — Римски свГештеници врло су ртедки кош знаду катихизирати. И они говоре што не треба. — А наши раде