Pastir

349

Овавим поступцима, оваким делима побожности, реда, слоге, пожертвовања, верности и оданости прославимо данашњи дан, оваком изгавом благодарности поднесимо Господу Богу угодан дар, оваком молитвом призовимо божију милост и божиГу благодат благоверном књазу нашем Милану, да под заштитом божиом напредуге он у вери и побожности, у телесноме и душевноме своме развићу, да милост божша уздиже народ србски и крепи државу његову, у когог да влада правда, истина, побожност, љубав, слога, честитост, закони тост, што крепи и утврђуге народе и државе! Амин.

Духовеа цензура. (Продужење.) Ако би 77 отпуна словода унутрашњег убеђења одиста била шкодљива у предметима вере, као што многи говоре и мисле, и ако би чистоћа вере и светиња цркве одиста имале нужду, да их ко од споља брани, да држава иде на руку Гедним религиозним мнењима а друга да их гони: то у таквом случагу изашло би , да би слава цркве у толико расла, у колико би државна снага била Гача, те Гаче и снажнте ограничила слободу говора и мисли. Али у ствари то иде сасвим другче. Хер баш у Риму, где предшественици ап. Петра достигоше неограниченог господарења, црковне злоупотребе превазиђоше сваку меру, У средњим вековима римска црква доотигла беше до нагвеће снаге и силе спољашње, но баш у то исто време паде морално тако, да горе ниГе могло бити. Представници цркве и различни сектатори као да се измењаше свогим улозима. Ваљденци, кош су тако гако гоњени за своГа религиозна мнења и кош су Гедва тек чувени били само због тога, што су се усудили читати вивлиГу , стаГаху ближе к хришћанству него папа, кош издаваше себе за намесника христова и с мачем у руци