Pastir
389
држи у себи кратви нацрт поглавитих истина хришћанетва и блага, добивених искуплењем христовим. У Гедном само Христу спасење Ге за све, у њему се уништила разлика међу Гудегством и незнабоштвом ; црква 1е тело његово , ово су поглавите мисли тог послања. ЗаГедно са Тихиком отишао Ге из Рима у Малу Азигу познати Онисим , преко кога 1е иредао апостол мало послање к Филимону , гедном од знаменитих хришћана колошке нркве. Оваг Оннсим, одбегли роб Филимона, живео Ге у Риму. Овде се нађе с њим Павле, обрати га у хришћанство и пошљега његовом господару. У овом кратком послању Павле моли Филимона да лепо прими Онисима. Последње послање, ко1е Ге аиоетол Павле из овог свог римског заточења наиисао, Гесте послање к 1евреима , т. Г. палестинским хришћанима из ХудеГе. Важноет овога послања састош се у томе, што се овде са свшу стј) .на осматра суштина и знача! старог завета и његово одношење к новом. § 6. Последие године живота аностола Павла 63 — 67. Т10 Р. Хр. 1. Извешћа о животу апостола Павла, после двогодишњег заточења његовог у Риму, дакле с пролећа 63 године, негасна су и непотпуна, 1ер нас овде д1е1ани1а апостолска остављагу те ми о даљоГ судби апостола и његово! делателности дознакмо у неколико из неких паетирских података и исторшских нацрта, растурених коге где. У нашовше време многи научници слажу се у мнењу, да Ге ГХавле, од оног доба, кад ге био у Риму затворен, о чему г причагу дјеган. апостолска, остао тамо до свршетка живота свога. Пошто су прошле две године заточења, тако гласи мнење новишх научника, стање апостолово у Риму постало Ге горе. Павле Ге први пут био Гавно еаслушан и изговорио ге пред кесаром и сенатом одбранителну реч (2 Тим. 14, 16); после овога нше одма био оеуђен на смрт, но из свту околности он Ге могао већ приметити , да ће му смртна прееуда скоро