Policija

— 134 —

локапних самоуправних и управних власти, које су до тада. само у погледу радња примењивале одредбе Закона о Ољштинама бив. Краљевине Црне Горе и ако за то нијесу имале законског основа чим је тај закон укинут, још пре три године.

Има још једна тешка ствар, која још више кочи напреднији живот читавог народа ове покрајине, а то је буџетирање општина. И ту нема надлежних за законито решавање, јер се зна да је за то надлежна Скупштина, а ње код нас још нема Покушавало се до сада два пута, на темељу указа, да функције окружних посланика приме на себе председници општина, и да они по свима одредбама које важе за посланике, решавају економска м друга питања дотичног Округа односно дотичне Општине, Ту се није успело, јер ни један председник није био биран и за председника и за посланика, те природно није ни могао да путем указа прими поверење народа које није имао. Што је најгоре, међу председницима има и таквих који немају поверење народа ни за председника ни за посланика, јер су на та места дошли као комесари наредбом полицијских власти.

Кад су Закон о Уређењу Округа и Срезова ни Закон о Општинама бив Крзљевине Србије већ проширени и на територију Црне Горе и ув:лени у живог натраг се не може, те је дужност надлежних бар да учине што се може и омо- | гуће правилан и напредан живот народа покрајине Црне Горе, а то је у првом реду, да се закажу избори за Окружне Скупштине, које ће, као једино надлежне, скинути с дневног реда многа крупна питања која су у вези са цитираним заковима, и да се прошири и на територију Црне Горе Закон о Радњама бив. Краљевине Србије.

За сва ова питања ово је једини излаз, барем за време, док се не донесу потребни закони према покрајенским потребама и приликама.

Ово је већ много лакше указом постићи.

Цетиње,

22. септ. 1924. К. Спахић,

Инсвектор Министарства Унутр. Дела у пензији