Policija

— 776 —

иначењу или обустављању наредбе општинског суда, потребно: Ф да му иста буде достављена пре обнародовања.

Овако уредништво мисли 0 овој ствари, али постоји и противно мишљење по коме општински судови, имајући 34-. конско овлашћење за издавање наредаба општег карактера, могу исте издавати без претходног одобрења претпостав љених власти.

У прилог нашег мишљења иду и чл. 142, 143 и 146. зак. о општинама. И по сам ауторитет општинског суда боље је да унапред осигура важност своје наредбе — да је срески поглавар неби мењао или опозвао пошто је већ обнародована..

Једном издата наредба општег карактера важи као локални закон све дотле док се не замене новом наредбом или законом. Према чл. 41 зак. о уређењу округа и срезова, срески поглавар не може издавати наредбе општег карактера за места у којима су већ издате наредбе општинског суда о истој материји.

Наредбе општинских судова, издате на основу 5 326. казн. зак, подлеже још и контроли судских власти по жалбама поводом њихове примене у конкретним случајевима. Судови могу испитивати само њихову законитост, али не ин целисходност.

2. По 5 44, од 5 полицијске уредбе општински суд са одбором може ставити под полицијски надзор до три месеца свако лице на које се основано сумња да у општини чини крађе или паљевине, без обзира на то да ли је оно осуђивано раније или не. Осумњичено лице треба претходно саслушати у смислу чл. 7. Устава, а по том донсти кратку одлуку с позивом на овај законски пропис. Против ове одлуке има места жалби среском поглавару у року од три дана (Н.0.0.СК.СБр. 1891—1909. год.).

3. По чл. 71 у вези са чл. 105. зак. о општинама, олштински часници не могу бити општински лиферанти, закупци општинских права и добара и дужници општинских каса,

4. На последње питање не може се дати тражен одговор, јер недостају потребни подаци. Ако је наредба среског поглавара била основана на закон за њено извршење не могу одговарати председник и деловођа.

Св. Бр. 1879.