Policiski rečnik : Knjiga treća M — Š
~
Географски о положај: географ. дужина 20" 38' источно. географ. жирина 44" 53' северно.
П Локални“ положај: 1 километар северо-западно од вароши Панчева. Аеродром Скопље,
Географски | положај: дужина 21" 28' источно, географ. ширина 41" 59' северно.
Локални положај: на југоисточној ивици вароши Скопља — на десној обали реке Вардара.
Члан 9. Напред наведени аеродроми одређени су за царинске аеродроме. |
Сваки ваздухоплов, који JIOлази из иностранства или одлази из Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца у иностранство обавезан је да се спусти односно да пође са једног од горе наведених царинских аеродрома.
Изузетно и само по нарочитом одобрењу Министра Војске и Морнарице и пристанку ~ Министра Финансија може бити спуштање односно полазак изван одређених царинских аеродрома.
Члан 10. Сви законски царински и остали прописи у погледу увоза и извоза робе сувим и водом важе и за увоз и за извоз ваздушним путем.
Члан 11. Када — ваздухоплов, због неповољних – атмосферских прилика и више силе (форсе мажер) буде принуђен да се спусти ван царинског аеродрома, лице одговорно за вођење апарата дужно је да о томе одмах извести најближу царинску, финансиску, пореску или у недостатку ових полицијску или месну власт, уз личну одговорност да се чланови посаде и путници не смеју удаљавати, нити да се вр-
географ,
органа државне или месне влас:
ши премештање аероплана, а т ко исто да се никакав предме са дотичног ваздухоплова не с! однети, сакрити или уништит нити какав предмет собом на ваздухоплов узети. 1
Надлежни орган дотичне вла сти, пошто се буде уверио, да с се особље и путници придржава: ли прописа предњега става, оверава путну и товарну листу“ пушта дотични ваздухоплов несметано продужи свој пут, пр суствујући поласку истога.
У случају ако је ваздухопл оштећен, дотични орган државне или месне власти означиће на 7: варном листу царински аеродром или најближу царинарницу, ку) ваздухоплов односно његова п сада и путници са робом имају отићи са одређеном им пратњо
ради испуњења царинских фор малности. Ако ваздухоплов н у стању да продужи пут, а мог “Bag je долазак органа царинс! власти, надлежни царински орган дужан је извршити преглед и 0царињење пртљага и робе на цу места. Путни и подвозни тр кови до места, где се ваздухопл налази, падају на терет друшт или лица коме ваздухоплов пр! пада.
“Члан 12. Ваздухоплови, који имају дозволу за прелет територије Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца, без спуштања, Hehe се подвргавати никаквим цариј ским формалностима.
Исти су само дужни да се крећу одређеним им итинерером и да лете преко напред одрећен: . царинских аеродрома тако да могу распознати њихови | зна
= (