Predlog za potpuno suvremeno uređenje sadašnjih okruga, sela i varoši i budućih opština u Srbiji

_шавати и тужбе за постављање "забране,

обуставе покретности п задржања од пута до суме која је за који суд одређена. А жалбе се дају оном суху као и у парни_ цама. 5

Ба

_ 9 надлежности местних и општинских судова за пупилна дела.

5. 164. Сваки месни општински суд и

државник у општини са окр. судом чине законе старатељске судове за све пупиле.

8. 165. Чим умре у којој кући и последња пунољетна мушка глава, суд местни или општински, а у Београду судови оделења, сваки у свом оделељу — преко кмета или члана суда са месним писаром и 8. човека од најближе подбине или ако ове

нема од суседа, одма ће не чекајући ни!

да се умрли сарани, еве исправе, тестаме-

_нат ако га има и готов новац осим за сарану и издржање кућана потребног, и ску"поцену покретност те куће, као и сведућанске радње под печат ставити и о смрти умрлог известити државника у општини и општински суд једним актом.

8: 166, Именована тројица остају привремени надзор. и управитељи имања и они са чланом и писаром подпишу протокол кад су и какосу шта попечатили, а месни суд

одма тај протокол шаље државнику и суду !

општинском са извешћем кад је ко умро.

8. 167. Општински суд и државник у општини одма за тим наређују те кмет или члан општинског суда са државним и општ, писаром чине потпун попис целог имања умрлога са проценом сваке покретне и непокртне ствари особено од 3. проценитеља, који се најпре у месном суду заклети имају да ће савесно по свом знању процену учинити, но која процена у елучају спора о вредности има се и на ново чинити.

5 168. Међутим месни суд и одбор одма

и кад је могуће још и пре но што ће доћи државна и општинска власт за попис имања, а најдаље кад та власт дође, сазваће сву, најближу родбину умрлога у месту или општини мушку а по потреби и жен-_ веку а где је млого исте онда 5. лица од исте или толико суседа где родбине нема, па у договору са том родбином или суседима, масљедницита, једног оца поставља јед7605, "с насљедницима други очева по 6402 старатеља ч“ над тима пујпилни породични 2еЛЉ6 где породице нема, суседни ПАЈИЛЉНИи над“ 50 од о лица, нигде 13 старате. љетва “ч ста"ратељског надзора не искључујући родитеље % сроднике, ХЕД свуда сродније предпоставља југ удаљеније сродству. И еваком томе старлоду или надзорнику суд општин. и државник издају прописати се имајући декрет у коме ће министар правде изложити сва у опште права и дужности стараоца. На исти начин општиневи суд образује масу и поставља старатељство и над 1ичношћу и имањем ванбрачне деце, наход“ чади, душевно слабих а и оних за које би ошшт. суд и одбор дали мишлење ма по чијем предлогу да се за распикуђу о:ласи.

И окр. суд расправља после пресудом оетају ли н како иста старатељства, против које пма места незадовољетву и жалби на веће судове. За распикућу оглашивани сам узима себи бранитеља, а општину и државу против њега заступа државни тужитељ и општински пуномоћник.

Да се ко за распикућу огласи могу ероднапи његови редовном парницом и без општ. вула код окружног суда тражити, но суд поводом тога и општину за распикућу оглапеног савлуша ће подобно умешачу.

5. 169. Сви старатељи и налзорници старатељски дужни су с места бити при попису и процени имања м они после ис“ тог пописа предузимају даљи старатељски рад онако како им се законом о старатељ-