Predlog za potpuno suvremeno uređenje sadašnjih okruga, sela i varoši i budućih opština u Srbiji

ФИ-

а ако је каса државна "оно. управи

нансијској, а ако је манастирска _ управи прквеној у округу и ови ће на основу тога извешћа као доказа о обвези, ДОК се он неби против доказима. снажио преко своји пуномоћника одма тра _ жити обезбеђење на сво покретно и непо– кретно имање рачунополагача познато и непознато, за тим обезбеђења редовно код надлежних илредовних грађан „судова, путем грађанског ил кривичног спора правзати.

8. 825. Које се имање при том првом

обезбеђењу не именује и непокретност тачно не ограничи, пуномоћник ће то помоћу властодавца бити дужан учинити за два месеца од решења о обе стодавац је дужан прибавити му о томе опив. - -

Иначе обезбеђење не вреди и на захтев задуженог скида се, и каси за могућу штету с накнадом одговара ко буде крив што се то определење код суда није извршило, као што ће тако одговарати и управе дотичне или пуномоћник њихов као и прегледач рачуна ако се из немарости или спорог рада са обевбеђењем задоцни па штете буде. -

8. 326. Судови окружни при сваком грађанском или кривичном спору због недостатка у касама, имају на рочиште за извиђање а ради објашњења звати и прегледаче рачуна, и добити сва документа, књиге и акта званична, која на рочиште тужитељна страна доноси на преглед суда и преглед и примјетбе туженог па ова одма по увиђају и забелешки: шта је у њима нађено и судом виђено или по за држању препкса од оног што као доказ остаје суд враћа подносачу.

__А на захтеве туженог, пре одговора или у одговору на тужбу да му се шта из истих књига и рачуна у овереном препису на њетов трошак даде, или да он то сам препите за још бољи доказ, то ће му се такође угеб давати, који на све примјетбе, про-

оно |

сбез-

збеђењу а вла“ |

тивдокаве и противразлоте чинити. може а суд је то све дужан ценити.

5. 827. Главна контрола кас оделење при министарству финансије но с мањем најпотребнијим бројем чиновника но што сал има, има се преустројити тако, како | ће она само оне државне рачуне и касе, ствари и инвентаре контролисати, које се

чисто државне касе и имања тичу а без

права суфења. Но ово-каом 0 пма бити као и за окружну контролу, тако: како ће се и синансијске. а

управе кад се потреба укаже истом кон-

тролом ковтролиеати моћи. пред.) 5. 828. При апелац. и касац. суду како због проширења Србије и увећања послова, тако и ради бољег суђења рачунеких епорова има се додати по једно оделење судија у свако још по 5. судија осим што ту имају битни и по 83. свештеника као редовне судије због парница брачних и црквених спорних питања.

329. Општинске, прквене и манастарске рачуне прегледају свака 8. месеца по 4. отишт, одборника, а црквене и манастирске још п свештеник, односно старешина или други калуђер које окружна црквена управа одреди а све заједно са. државником дотичне општине. |

Касе прегледају се пред рачуновођом. односно црквеним касехраниоцем, председником општине и старешином манастира.

И кад год се рачуни и касе прегледе тад се и имања, инвентари и рачуни о њима прегледају.

8. 380. О добром или хрђавом стању општинске, црквене или манастирске касе, прегледали увек издају и своје извешће дотичној општини а односно цркве и манастира још и прквеној окр. управи.

5. 381. Рачуне пак касе и имања под Финансијском окр. управом прегледа управитељ исте управе са државником окр. вароши, благајником исте управе и са по

(8. 882. ов