Prosvetni glasnik

758

пустити да дође у Србију. Кнев Михаило живео је у то време у Влашкој код оца. Турсаи цар потврди Михаила за књаза и позове га, да иде у Цариград, пре него гато би отишао у Србију. Књаз Милош пусти сина да иде у Цариград. 0 њим је отигала и његова мајгса књагиња Љубица. Књаз Михаило био јелепо дочекан у Цариграду, и морао се таио забавити више од два месеца. Док се књаз Михаило бавио у Цариграду, Вучић и Петронијевић гаиљали су људе по народу, да раде, да се за књаза узме Александар Кара-Ђорђевић, син Кара-Ђорђев, а иреко турског пагае у Београду радили су да их турски цар постави за саветнике младоме књазу. У почетку Марта 1840 године кнез Михаило врати се из Царигр«да. У Београду је био спремљеи дочек за младога књаза. Књаз је донео царски Ферман, у коме је стајало да цар признаје Михаила за српског књаза. Али у писму великог везира бидо је казато, да се Вучић и Петронијевић постављају за саветнике књазу, тако да се књаз о свему са њима договара. Кад је пред скуптптвном, која је тада била сазвата, прочитато писмо великог везира, онда се у пароду чула вика: „нама није нужно неколико владатеља! За нас је доста један књаз! Владпј, суди и упрнвљај нама ти сам. в Ни самом књазу, ни Јеврему Обреновићу није се допадало. гато су Вучић и Петронијевић одређени за књажеве помагаче. Први је Јеврем Обреновић ночео по народу растурати глас, да Вучић и Петронијевић сметају књазу да'управља народом као гатотреба. Због тога из народа почегае књазу долазити молбе, да не слугаа Вучића и Аврама, већ да сам управља пародом како га Бог учи. На много места народ се скупљао у гомиле и до 3000 људи дошло је у Топчидер. Књаз Михаило изађе пред њих и врати их кућама. Кад су Вучић и Петронијевић видели да народ виче ња њих, они даду оставке. Али то није нигата помогло. Народ се непрестано скунљао у гомиле. Многе таке гомиле народа долазиле су књазу Михаилу. Једни су трали, да се за књаза врати стари књаз Милош. Други су молили да се књаз нресели изБеограда у Крагујевац, где му је отац живео. Сав народ викао на Вучића и Аврама.

Кад су Аврам и Вучић видели да могу зло проћи од народа, они са јога неким саветницима и 45 чиновника. побегну у град турскоме пагаи. Одатле из града они су преко људи, који су њима долазили, опет мутили но народу. Најпосле књаз Михаило пзда народу проклаиацију,у којој је казао, да се књаз Милога не може сад вратити у Орбију, и да народ треба да се умири и да слуша своје власти. Осем тога књаз об.јави, да ће се преселпти, да живи у Крагујевцу. У мееецу Јуиу стиже из Цариграда у Београд турски чиновник Муса -еФендија, коме је било наређено, да се ностара, да са књазом помири Вучића и Петронијевића и остале чиновнике, који су побегли у туреки град. Због тога доће у Топчидер и књаз Михаило. Он се састане са туреким чиновником на пољани изиећу Београда и Топчидера. Кад је народ чуо за долазак Мусе -еФендије, он се ночео скупљати у гомиле и и долазити у Топчидер. Књаз се договори са турским чиновником да се позове народна скупгатгна. Кад се скупгатина састала онда је нрочитат царски Ферман, у коме се каже, да цар наново нризнаје Михаила за књаза. После тога питао је Муса-е®ендија скупгатину и други скупљени народ, јесу ли задовољии са царским Ферманом и са царским уставом? народ је одговорио да јесте, али је тражио, да ее из Србије истерају неки људи, који не слугаају књаза. Комесар турски тражио је да му се преда написана жалба, и скунштинари поднесу му жалбу у којој су тражили, да се Вучић и Петронијевић и још неки саветници истерају из Србије, и да се кназ Милога новрати у своју земљу. Турски чиновник одговорио је: да се књаз Милош не може вратити у Србију, а за оне чиновнике, гато су побегли у град, тражио је да се одреди суд, који ће им судити. Књаз Михаи/о пристаде на то, и одреди еуд, који ће им судити, али они не смедоше дићи пред суд, већ Вучпћ и Петронијевић и јога неки одоше у Цариград, неки опет побегогае у Видин, а неки оггагае у граду. Међу тим од Крагујевца, Пожаревца и Смедерева јавиле су се нове гомиле народа, које су захтевале, да се у Србију поврати књаз Милош. Књаз Михаило изађе са војском и старешинама пред народ и заповеди