Prosvetni glasnik

ЗАПИСНИК ГЛАВНОГ ПрОСВЕТНОГ САВЕТА

823

вет нашао да је г. Бакић положио испит зрелосги у београдској реалди и две године учио у Бечу вишу техничку школу где је и колоквирао из неких предмета. Просветни Савет мишљења је, да се г. Бакић може примити за привременог предавача рачуна, немачког језика и цртања. III Минастар иросвете и црквених иослова, писмом од 29. октобра ове г. ПБр. 8885., шаље Гавету молбу г. Радомира ЛукиКа, који се моли за учитеља цртања и лепог писања у средњој школи. Но како г. .Аукић ничим не доказује своју способност за оно. за шта се тражи, то јеПросветни Савет мишљења да се г. .Аукић не може примити за учитеља цртањаилепог писања. IV Потаредседник саопштава Савету писмо министра просвете и црквених послова од 1. Новембра о. г. ПБр. 8887, којим' шаље Савету, Тригонометрију и аналитичнц геометрију за више разреде гимназијске" од Срете СтојковиКа , проФесора, па пита Савет да ли се тај рукопис може штампати о државном трошку, аза школску потребу. Просветни је Савет одлучио да се то дело упути на ппеглед г. Љуб. Клерићу и да се умоли још и г. Петар Живковић, проФесор реалке, да то дело пргледа, и Савету своје мишљење достави. V Г. Петар ПикетиК чата, следећи извештај нарочитог одбора о иревођењу ученика основних школа из млађега разр^еда у старији : »Главном Просветном Савету Према писму Главног Просветног Савета од 9. Октобра ове год. СБр 98. част нам је поднети следећи нацрт предлога о преводу ђака у основним школама. 1. На. крају месеца Маја. или у почетку Јуна држи комисија испит над свима ђацима основних школа. Комисију састављају три учитељп. По варошима п варошицама комисију чини учитељ, који је предавао, учитељ који прима и један, као председник. 2. Г1о селима комисију пак чини учитељ, који је предавао (питач), и два учитеља из најближе околине школске. Одове двојице, један је председник и то онај који је старији у повпшицп. Ово исто важи и за варошице где је мање од три учитеља или учитељице. 3. Који ће ђак прећи из млађег разреда у старији, одлучује комисија већином гласова. Кад су гласови подељени, решава председников глас. 4. По свршеном испиту комисија ће саставити два списка,. У једном списку озпачиће који ђак поименпе

у који разред прелази, а у другом опет која ђак разред понавља. Друге се белешке нри ојвом испиту неће давати него „ ирелази и не ирелази." Оба ова списка комисија ће потписати, као и дан кад је испит држан. 5. Пошто комисија сврши овако свој посао, дотични учитељ чуваће ове сиискове у школској архиви и прилнком прегледа (ревизије) школе поднеће ревизоруиа преглед и потврду. Нико и ни у ком случају неће моћп после компсијског испита ђака повратити из старијег разреда у млађи или у нстом зауставнти. 6. Да би се од сада зиало колико се ђака уписало у основну школу, вршиће упис ћака за основну школу ио селима и варошицама среска власт са дотичним учитељем. Овај списак уписаних дужна је оверити среска власт и учитељ, који ће дужан бити чувати га у школској архиви, и приликом ревизије, поред уписног протокола, поднети ревизору на иреглед. По варошима и варошицама где је више одељења, уиис ђака за први разред вршиће сви учитељи договорно и то до 20. Августа, кога дана иотписаће сви уписни снисак и поделити подједнако сву уиисану децу. Овај списак чуваће се такође у школској архиви и приликом ревизије поднети ревизору на преглед. 30 Октобра 1882 Београд. Чланови комисије Д. ј^.. ј Ј овановић. е. р. уЗ ,иж. ј Ј осић с . р. ЈТ ет . ЈУ1. ј^иквтитх с. ])." Потиреседник позива чланове да кажу слажу ли се у начелу с тим извештајем или не. Једни су говорили противу иредлога за то што се њиме отежава и заплиће рад у шволи, што је скопчано с трошковима састављање комисија, што је то у брдовитим местима, где је школа од школе по 10 сати удаљена, просто немогуће извести, што би се тада надзорник изложио неприлици, јер би учитељи могли оценити свога друга одлично, а надзорник тек добро или слабо, и најзад што се може десити да сеучитељи баш договоре, па на тај начин изиграју сно што се хтело министарским предлогом. Даље, у преддогу одборском не налазе гаранције ни с тога што надзорна власт нема никаква учешћа у превођењу ђака из разреда у разред и што баш та страна треба нарочито у рачун да се узме, а да се не остави то само на оцену тројици учитеља. Други су били за то да се предлог одборски у начелу прими, пошто има довољно гарантије да ће комисија радити савеснлје но један човек, даље, што у раду комисијском има непремено впше сигурности за иравију оцену, а што се тиче самога састава комисије,