Prosvetni glasnik

ГОДИШН.И ИЗВЕЦЈТАЈИ СТАРЕШИНА СРЕДЊИХ ШКОДА

301

молим, да бисте изводели, господине, министре, порадити на отклањању тих неприлика, у којима се та школа налази. Бр. 578. 16. Октобра 1884. год. Ј Београду. Директор београдске гимаазије ■ја. "ј^ОЗАРАЦ

XXI Гимназијске реалке у Горњем Жилановцу Госиодину министру иросвете и црквених иослова Сходно распису господина министра просвете од 17. Маја 1880. год., ПБр. 2273., част ми је ноднети му извештај о повереном ми заводу за гаколску 1883-84. годину у следећем: I 0 ученицима. — У почетку школске године уписало се је у оба разреда 42 ученика, и то: 39 ученика и 3 ученице. У нојединим разредима било је у I разреду 20 ученика и 3 ученице, а у II 19 ученика. У току школске године дошла су из других завода 2 ученика II разреда, а оставили су школу из разних узрока један ученик из I а 2 из II разреда. Школску је годину довршило и полагало испите у I разреду 19 ученика и 3 ученице а у II разреду 19 ученика. Од ових ученика и ученица прешло је у старије разреде и то: из I у II 14 ученика и 3 ученице, из II у III 16 ученика; понављају разреде у I 5, а у II 2 ученика. Успех у наукама био је овај: одличних 2 у I а 3 II, врло добрих 7 у I а 4 у II, добрих 8 у I а 9 у II, и слабих 5 у I а 3 у II разреду. По владању било је по разредима: „по закону" 15 у I а 14 у II, „није у свему по закону" 5 у I а 3 у II, „није по за-

кону" 2 у I и 2 у II разреду. Озбиљних случајева непослушности није било. II 0 настави. — Наставници су се при својим предавањима држали тачно нрописаних програма, старајући се да их у свој њиховој потнуности изведу. Предмети су свршавани овим редом: Наука Хригаћанска у II разреду у Фебруару; Наука Хришћанска и земљонис у I, Српски Језик, Геометријско цртање и Гачун у II разреду у Марту; Српски и Немачки Језик, Гачун, Познавање човека и Геометријско цртање у I, Земљопис и Ботаника у II разреду у Аирилу, и Немачки Језик у II разреду у Јуну. Ва остало време до испита иредмети су понављани, да би се изучено јога боље схватило и утврдило, при чему су теже партије наставници поново објагањавали. Што се тиче ручних књига ученичких они су се ко/ј свију предмета служили књигама нрописаним за гимназије, а наставпици су се онет старали да осетне празнине из понеких предмета диктирањем попуне. Сувигано је диктирање гато вигае избегавано, те према томе није ни у једном предмету заузело велике размере. Писмени задаци у гаколи давати су нрема проиисаним правилима и приметила је се од њих добра носледица и по њиховој се оцени могао најбоље оценити и самосталан рад учеников. На овоме- месту мислим да ће умесно бити да рекнем коју реч о узроцима који сметају те настава у овом заводу не може да покаже оне резултате, који би се према уложеном труду наставника требали да очекују. Из под при!ожених ученичких оцена увериће се господин министар да је се у онгате код ученика ове гаколе постигао доста добар успех, но ненријатно ми је гато морам рећи да би овај уснех далеко изостао иза оног успеха, који би се лостигао и морао постићи, кад овај завод не