Prosvetni glasnik

7

У колико се је могло прижетити уд.еници IV разреда слушајући извес.не догађаје већ и сами придиком пропитивања дају израза својим осе^ајима, — знагс да јб историјски материјал који су прешли посгао њихова својина и да извесни догађаји јако утичу на њихову моралну страну. Може се рећи, да занста историјска наука у нрвом реду образује карактере. 6. Нознаваш Човека свршено је око половине Априла, па се после наставник бавио нонављањем тежих нартија. При предавању служио се сликама Фидлеровим. 7. Ботаника]% свршена концем Априла, а после се је понављало. Ученвци су са својил наставником изилазили у ноље, купили биљке из околине и сваки је имао хербаријум од 100—150 биљака. Насгавник је такође купио биљке, сушио н попуњао хербаријум који је био послат раније из министарства просвете. 8. Зоологија је.свршена око половине Априла. Ученици еу доносили по неку животињу из околине, а служили се и сликама Нагћпапп-овии. За овај предмет ваљало би набавити Шрајберове слике животиња. Наставник овог нредмета држи, да је нрограм овога предмета много опширан и да би га ваљало ( свести на мањи обим, тим. пре што се исти предаје и у вишој гимназији. 9. Мшералогија је свршена почетком Маја за тим је нопављано. При предавању наставник се је служио збирком минерала састављеном по програму. Неки су ученици по упуту наставниковом правили криеталне моделе од круте хартије и они су употребљавани нри ученичким вежбањима. У настави наставник се је служио разним делима домаћим и страним. 10. Физика је свршена око половине Априла, за тим је нонављано. При нре-

давању Физике наставник се је служио збирком коју завод има; и правио је разне оните, те је тако ученицима само предавање олакшано било. Учањен је корак код министарства да се ова збирка понуни. 11. Хемија је свргиена крајем Априла, за тим је понављано. За научне изводе наставник се је служио разним делима. Оредствима које је имао у заводу, наставник је правио разне нокушаје и опите и то са успехом. Настава из Хемије биће много успешнија, а и за наставника и ученике лакша, кад се хемијска збжрка нопуни, те се узмогне све што ее нредаје показати очигледно. 0 овоме је већ нуждан корак учињен. 12. Ајттметика у I и II разреду свршена је концем Априла, а у III концем Маја. Песле је наставник понављао теже партије. При предавању наставник је наилазио у III разреду на веће тешкоће, које су биле последица недовољне претходне епреме, јер ученици овога разреда у ранијим годинама нису имали сталне наставнике; а дуже времена били су без наставника. С тога је наставник неке раније партије морао поновити у овоме разреду. Писмени задаци рађени су по правилима. 13. Алгебра је свргаена око ноловине Маја, за тим је наставник понављао теже партије. П у овом иредмету наставник је наилазио на тешкоће из истих узрока као и код Аритметике у III разреду. Како у Аритметици тако и у Алгебри тешкоће су долазиле још п отуд, што је наставник отпочео предавања из тих 'Предмета ночетком Новембра месеца. Наставник математике има читаву збирку иисмених задатака, које је у току године поједнним разредима давао на израду.