Prosvetni glasnik

ИЗВЕШТА.ТИ СТАРЕШИНА СРЕДЊИХ ШКОЛА

37

реду слз^жио се наставник из црквене књижевности, а парочито тумачењем празничних и недељних Еванђеља по књизи од г. Фирмилијана. У III разреду рађено је по програму ;; Обредословље", част I, II и III; а у IV разреду прострапи катихизис, част I, II и III. Предавања су трајала до самог испита. 2. Сриски јсзик. Предавали нет наставника. У I. разреду сва три одељења рађено ио програму, а ученици су се служили учебником г. Стојана Новаковића ; предавање трајало до самог испита. У II разреду оба одељења рађено но програму а по књизи од г. Ст. Новаковића; предавања трајала до самог исиита; У III и IV разреду оба одељења свршено све по ирограму ; а по књизи од г. Ст. Новаковића; предавања су трајала до самог испита. За анализу служиле су : читапка од Ст. Новаковића и Вуловића и српске народне песме од Б. Ст. Караџића. 3. Старо-Словенски језик. У V разреду. Свршено ио програму, а ио прописаиом учебнику. Наставникје допуњавао поједине лекције овог предмета по Миклопгаћу и Дескипу. Предавања трајала до самог испита. 4. Аитерарни обљици. У V разреду. Нредавано но програму до самог испита. 5. Историја сриске литературе. У VI разреду. Свршеио све по програму, а по књизи од В. Јагића, Ст. Новаковића и но сопственим белешкама, које је наставник прибрао по предавању Св. Вуловића на Великој Школи. 6. Латински језик. У У. разреду, предавано по нрограму, а по књији од Туромана уз употребу ирвог дела Лекићевих примера. Иредавања трајала до самог испита. Наставник је, због краткоће времена, које му је на расположењу стајало у овој школској години, неке

иартије из овог предмета брзо нрешао просто по облицима, а без довољних примера; те с тога је остала пе утврђена Ш-ћа и IV-та коњугација, што ће наставник одмах у почетку нове школске године надокнадити. У VI разреду, рађено но ирограму, а по књизи од Туромана и примерима оба дела од Л.екића. И у овом разреду, неке су партије због краткоће времена, брзо свршепе, што ће се утврдити у новој школ. години. Предавања трајала до самог испита. 7. Француски језик. У II разреду оба одељења рађено по програму, а по књизи Вл. Јоваиовића. У III раз. оба одељења, рађено све из почетка као и у II раз. са неким незнатним додатком. Рађено по књизи од Вл. Јовановића. У IV раз. оба одељења и V. раз. почело се све из почетка као и у II и III раз. с додатком свију заменица до глагола. Рађено но учебнику од Вл. Јовановића. У VI. раз. почело се учити од придева и свршено све ио програму, а ио књизи од Вл. Јовановића, а нешто је наставник диктирао о неправилним глаголима. Ученици су преводили из Анове читаике више од двадесет листа. Синтаксу пису могли учити ученици овога разреда зато, што је паставник тога предмета много доцније почео у шКоли радити и што су ученици тога разреда нрошле школске године у V разреду мање учили ; јер су и тада нрекидана нредавања, иошто је наставннк тога нредмета имао другу дужност да врши. Знатпу сметњу у раду и изучавању француског језика имали су учепици и због тога, што нису могли набавити књиге за учење и што нису имали читанке ; ове сметње и идуће године мора бити, ако се не нареди, да ученици добију нотребну читанку за упражњавање у читању и иреводу.