Prosvetni glasnik

36

ИЗВЕШТЛЈИ СТАРЕШИНЛ СРЕДЊИХ ШКОЛА

су три иаставника 15 даиа морали ићи као комесари да обаве изборе народних носданика за велику Народну скупштину; што су три наставника, због нолагања нроФесорског иснита, сваки по један и по месец одсуствовали од дужности; што је школска зграда „владичин копак", у којој су смештена 6 разредна одељења, узета за стан, нриликом доласка у Шабац Његовог Велисанства Краља Александра I., те је због оправке зграде школа за речепих 6 одељења престала радити више од 10 дана; пајпосле што су два наставника морали, као надзорници основних школа, рапије испите полагати из својих предмета, а један наставник, онет раније испите полагао из својих предмета, јер је прешао са службом у другу струку. Све побројаме сметгве доприпеле су да је испрекидани школски рад у овој школ. години, трајао само 6 месеци; отуда је и могло доћи да је само до 52°/ 0 са добрим успехом преведено у старије разреде, а нарочито је гатетно утицала ова краткоћа времена на нрелазак учепика оних млађих разреда, док у V и VI разреду само 1 ученик има да поиови разред, а више њих да понове испит из једног или два предмета. Ово стање може се бројно овако нредставити: Свега је ђака нолагало испит 401. Од ових су прешли: са одличним успехом 21 ; са врло добрим услехом 108-. са добрим 86 ; Имају да понове испит из 1 или 2 предмета 109 ; Имају да понове разред 74 ; Искључени као неспособни за учење 3. Врло повољно утицало је међутим на успешан школски рад, што је међу наставницима владала потпуна хармонија, што је код настав. постојала љубав и воља

за школски рад, које су врлине код наставника најповољнији услов за напредовање наставе, рада школског и за напредовање ученика у наукама. У нанредовању ученика у Француском језику чинила је сметње неумешност иаставпика у сисгематичном раду тога иредмета. У напредовању ученика ове гимназије у вештинама лепог писања и цртања, чинило је досга сметње, што наставник тих вештииа, није радио ове школске године са оном вољом, са којом је то чинио у прошлим годинама. Најиосле част ми је представити Господину Мииистру Просвете, како је од преке иотребе, да и ова гимназија добије способније наставнике за војепо веџбање, а нарочито за старије разреде ; јер ученици тих разреда морају полагати испит ако пе желе да изгубе 2 годиие, које морају провести у војсци ако испит не положе. Да не би учепици без своје кривице били оштећеии, директор сматра за своју дужност, замолити Господина Министра Просвете, да изволи иодејствовати код надлежног Министра, да и ова гимназија добије за наставника војног веџбања академијски васпитаног официра, за ученике старијих разреда, а за ученике млађих разреда, да постави јога једног наставника,јер број часова превазилази могућност да један наставник предаје у свима разредима вепггину гимнастике и војног вежбања. Са ових опгатих погледа на наставу, прелазим на преглед појединих предмета како су обрађивани. 1. Наука Хаиш&анска. Предавала два наставника. У I и II разреду свију одељења предавано је по програму ; наставник је доспео иред сам испит, да нешто и понавља овај предмет. Рађено по књизи „библијска историја", а пешто и по општој историји у I разреду ; а у II раз-