Prosvetni glasnik

318

СЛУЖБЕВП ДЕО

проучи цео закон о осповним школама, наставни нлан и програме предавања, који су прописани за поједине предмете, и важннје расписе (у ,Просв. Зборнику" и „Просвет. Гласнику"), који се тпчу основнпх школа, па онда да се увери, да лп је рађено по закону и по министарским наредбама. II. На самом испиту треба надзорник да се увери : 1) да ли су наставници све предмете предавали; 2) да ли су свршили предмете у сваком разреду према одређеном програму; 3) какав је успех постпгнут у појединим разредима из појединих предмета, п да ли ђаци добро разумеју оно што говоре на испиту; 4) да ли су се наставници придржавали расппса о употреби уџбеника у основним школама од 24. марта о. год. ПБр. 4148. и расппса о лепом писању од 17. марта о. г., ПБр. 4649 ; 5) да ли су заједно с ученицима обрађивали школску башту; 6) да ли су правилно и правично оценили уснех ученика; 7) какав је поредак у школи и како се учевицц владају. Ш. У извештају о прегледању школа, који се мора поднети до 15. јула о. год. закључно, треба изнети, поред овога што је горе поменуто и поред онога што Је у засебном бланкету забележено, још и ово: 1) наиредак школа у појединим местима и у целом срезу или округу; 2) узроке недовољнога успеха и рђавога стања школа и предлог о поправцц тога стања; 3) извештај о том, да ли су учитељи и учитељице долазили уредно у школу и цркву; 4) извештај о раду учитељских већа и управитеља основних школа; 5) извештај о прекидању предавања због заразних болести и из других узрока; 6) извештај о руковању школском касом и о снабдевању школа разним потребама; 7) иредлог о томе, како би требало уредити продужну школу, па да буде од веће користи; 8) мишљење о том, могу ли учитељице и даље остати у мушким школама, и могу ли без сметње да раде у селима. Што је од овога за јавност, уо треба одвојити од извештаја о лнчним стварима. IV. Да бпсте поверени Вам посао правилније и брже могли извршити, потребно је да Вам се овде каже још и ово: 1) Свакоме наставнику даћете оцену у оној школи где га затечете; само ћете тачно забеле-

жпти, кад је почео рад у тој школи и где је пре тога и колико био, па ће се на основу тога после у Министарству одлучити, која ће оцена коме припасти. Разуме се, да се од овога изузимају случајеви, где је школа распуштена због какве заразне болести и т. д. „ 2 ) У прилогу под/. овога упутства шаље Вам се онолико бланкета, колико има наставника у кругу Ваше ревизије. Ви ћеге све рубрике у бланкету за сваког наставнпка тачно поиунити и, по свршетку ревизије, послати Министарству на падлежну употребу. 3) Ради прикупљања осталих статистичких података о основним школама, и ове године су раније послани обрасцп (Формулари) управитељима и учитељима осиовних школа. Они ће те Формуларе, и то сваки учитељ и учитељица за своје оделење, пре испита попунити оним подацима, који су раније познати, а остале ће попуинтп после свршеног испита, па ће за тпм из њпх школски управитељ пренети податке у засебан блаикет, ставити збир за целу школу, потписати н Министарству послати заједно с обрасцима осталих учитеља најдаље до 5. јула о. год. Где недт управитеља у неподељеној школп —• Ви ћете контролисатп податке и иотписати образац, а наставник ће га у одређеном року послатп Министарству. Ја очекујем да ћете Ви иоверени Вам посао тачно и савесно извршити и о свем. према овоме упутству, тачан ми извештај поднети. ПБр. 7241. 12. маја 1895. год. у Београду. Мииистар иросвете и црквених иослова, Љуб. Клерић с. р.

3 А Д А Ц И професорским приправницима за израду писмених састава код куће, ради полагања проФесорског испита. На основу тачке а. члана 12-ог закона о нроФесорским испитима, а с погледом на члан 7- истога закона, Министар просвете и цркв. послова, по предлогу Главнога Просв. Савета и ио саслушању надлежних Факултета Велике Школе, објављује ове задатке за писмене саставе ироФесорскнх кандидата: I. Из српокога са старим словенским језиком и литературом: 1. Историја деклинацпје и конгруенције бројних речи (п. питегаИа) у српском језику.