Prosvetni glasnik

нацрт предлогд закопа 0 народним шк.олама

585

А ако би нека школска општина, која има школско имање, престала, онда ово имање припада оној школској општини, с којом се она уједини. Чл. 19. Школска онштина може основати школски фонд ради издржавања сиромашних ученика и ученица у својој школи и ради нриређивања школских екскурзија. У овај фонд улазе приходи од светосавских и других школских забава, од ноклона и завештења, и оно што политичка онштина даје на ове цеди. Фондом рукује школски одбор преко свога благајника, према прави.шма која Министар пропише. Чл. 20. Забавишта која нису државна, нродужне школе и грађанске школе подижу и издржавају поједине општине, или срезови, или окрузи; а држава плаћа само наставнике продужних и грађанских школа. III Настава Чл. 21. У основној се школи уче ови наставни аредмети: 1., хришћанска наука и црквено-сдовенско читање; 2., српски језик; 3., историја српска и општа; 4., земљопис; 5., рачуница и геометријски облици; 6., познавање природе с основама хигијене; 7., иољска и домаћа привреда; 8., цртање и лепо писање; 9., ручпи рад; 10., невање (световно и црквено); 11., гимнастичке игре. У грађапској се школи уче још: 12., немачки језик; 13., познавање грађанских права и дужности. Наставни илан и арограме предавања ирописује Министар просвете, ио предлогу Главнога Иросветнога Савета и по саслушању Надзорничкога Савета. Чл. 22. Министарство просвете и црквених послова стара се за израду и штамиање потребних уџбеника , наставних средстава, књига за поклањање ученицима о испиту, и књнга за школске књижнице ко.је служе за усавршавање учитеља и за лектиру ученицима. У школама се могу унотребити само оне књиге и она средства, која је прегледао Главни Иросветии Савет и одобрио Министар про€воте. Списак тих књига и средстава објављује се у службеним листовима.