Prosvetni glasnik

59

РеФерепат за оеновну наставу, г. Љуб. М. Протић чита: „5, 0 годишњем извештају школских надзорника (шта еве да се унссе у њ) ;" Еао што знате у годишњем извештају ее износи целокупно стање народних школа у округу на крају школске године. У том извештају надзорник даје рачуна о своме ,раду, износи и добро и зло, и предлаже шта би ваљало учинити, па да се то зло поправп и т. д. Али у тим годишљим извештајима школских надзорника нема сагласности. Сви су извештаји различни, и у њима нема система и реда. Да би се колико толико постигла сагласност у овим извештајима, министарство просвете жели, да се утврди један план ио којем ће сви извештаји бити једнообразио наиисани, те кад министарству потребују кажви подади из надзорниковог извештаја, да их човек може лако наћи а да не мора да иреврне и прочитава цео извештај док их не нађе. На првн поглед изгледа да министарство овим хоће да ограничн слободу да школски надзорници у својим извештајима износе све што хоће, али то не стоји. Напротив, овде се хоће, да иадзорник у својем извештају изнесе оно, што министарство од њега тражи и што њему треба, а иоједина посматрања, која су од општега интереса, могу надзорници слободно износити, и не само то, него министарство баш и жели да надзорници п то износе у својим извештајима. Дакле, главна је ствар овде да се сви извештаји пишу по једном истом плану, а надзорницима је слободно, да у свој извештај уносе све што хоће. Владимнр Д. Стојановић. — Господо, пре него што пређемо на претресање ове тачке дневнога реда, ја ћу да учиним овај предлог, који се односи на њу, а у исто време и на тачку 11. У тачки 5. говори се о годишњем извештају школских надзорника, а у тачки 11. говори се о општем погледу на школски рад — о упућивању учитеља у школском раду. У упутствшга за надзорнике стоји, да годишњи извештај надзорника треба да буде општа слика целокупног његовог рада. Међутим, 11. тачка говори о упућивању учитеља у школском раду. Према томе је ова 11. тачка један део надзорникова рада у опште, јер као што знате надзорников рад састоји се из административне и инструктивне стране. Стога ја мислим да за сада ову 5. тачку скинемо с дневнога реда и да о аој говоримо кад дође на ред тачка 11. и кад ту кажемо све што треба о упућивању учитеља у школскоме раду, онда ћемо лако моћи да претресемо и ову тачку. Дакле ја предлажем да одмах иређемо на тачку 6., а кад дође на ред тачка 11., ја ћу бити слободан да кажем неколико речи и о овој тачки 5. (Чу.је се : Можемо одмах да спојимо те две тачке.). Министар просвете и црквених послова г. Живан Живановић. — Молим вас, господо. У годишњем извештају се износи оно што ,је било у току године. Међутнм упућиваве учитеља у школскоме раду односи се више на будућност, на оно што се тек има радити.