Prosvetni glasnik

СЛУЖЕЕНИ ДЕО

557

Члан 14. Комисију чине: реФеренат за основну наставу као председник и министров изасланик, један проФесор који има педагогако образовање и један проФесор српског Језика из Београда. Осим њих Министар може одредити по једног учитеља и учитељицу, који ће имати саветодавни глас при одени испита из ручног рада. Члан 15. Сваки кандидат који жели полагати овај испит дужан је претходно разрадити код куће једно важније педагошко литање. При изради овога питања кандидат треба да се послужи бољим педагошким делима на српском језику, па ће на крају свога састава и именовати све српске списе којима се служио. Члан 16. Питање за израду изабраће сам кандидат и обратити се председ■нику комисије питањем: хоће ли му се оно примити као домаћи рад за испит, када га добро буде обрадио. Члан 17. Еад кандидат добије потребно одобрење, обрадиће изабрано педагошко питање свестраније с теориског и практичног гледишта, а уз пријаву за испит послати тај свој рад заједно са уверењем о учитељској служби и оценама рада у школи и то најмање на месец дана пре полагања испита. Члан 18. На десет дана пре 1 марта комисија ће се састати у седницу, оценити пријаве, уверења о учитељској служби и домаће радове пријављених кандидата за испит, и позвати оне који имају погодаба за то, а домаћи су им радови добри. Члан 19. Који капдидат није провео две школске године као сталан учитељ, нити му је рад у школи оцењиван повољном оценом, а уз то домаћи рад није добро теориски и практично обрађен, неће се пустити на овај испит, о чему ће се на време извегтити преко надлежне власти. Члан 20. Еандидати чији су домаћи радови одбијени, могу се иосле једне школске године поново јавити да нолажу практични учитељски испит. За домаћи рад могу узети исто питање које су први пут обрађивали, а могу изабрати и сасвим ново питање, по чл. 16. ових правила. Члан 21. Сваки кандидат чији је иисмени рад оцењен као добар, држаће по једно нрактично предавање у подељеној или неподељеној школи нред комисијом за полагање практичнога учитељског испита.