Prosvetni glasnik

146

ПРОСВЕТНИ ГЛАОНИК

Затим је прочитан реФерат г. Стевана М. ТриФуновића, вишег учитеља цртања I београдске гнмназије, о квалиФикацији овога кандидата. По саслушању овога реФерата н по прегледу докумената и радова, које је кандидат поднео, Савет је нашао да је реФерат г. ТриФуновића довољан за решење пнтања о квалиФикацији овога кандидата и на основу тога Савет је дао своје мишљење : да г. Јован Ст. Предић има проиисне квалификације за учитеља цртања у средњим шкодама. VI Прочитан је реФорат г. Петра Ј. Крстића, учитеља музике I београдске гимназије, о квалификацији г. Јована Урбана, капелника IV класе V пешадијског пука из Ваљева, који је молио за место учитеља музике у средњим школама. Према реФерату г. Крстића Савет је оддучио : да г. Јован Урбан нрема иоднесеним документима нема проиисне квалиФИкације за учитеља музике и певања у средњим гаколама. VII Прочитан је реФерат г. Љубомира Протића, редовног члана Савета, о књизи: /Бачки завичај, књига за младеж" од г.г. Крсте Димитријевића и Владимира К. Петровића, учитеља, који су је у рукопису поднели и молили за одобрење да се ова њихова књига, кад се отштампа, може употробљавати за поклањање ученицима народних школа о годишњем испиту. РеФерат г. Љубомира М. Протића гласи: Главном Просветном Савсту ГГ. Крста Димитријевић и Вл. К. Петровић, учитељи, ириредили су књигу за младеж под именом Ђачки завичај, коју сам ирегледао ио наредби Гл. Пр. Савета. ТЈачки Завичај је у рукоиису. У њему има иесама, загонетака, пословица, иричица, описа и игара с малом децом. По томе је садржина ове књиге удешена уобичајеним начином као и у осталим књижицама за децу, којих је с дана на дан све више. Песме нису особите, а нису ни лошије него остале од иесника, који су то само по имену. Намера им је, истина, похвална, али нису похвално и испеване. Боље би било да су нриређивачи место њих узели неколико песама од наших иравих песника, које су за децу подесне. Цар и везир, иародна песма, подесна је за ученике основних школа. Пословице, на стр. 31 и 56, протумачене су, а то није погрешно, јер се претпоставља да ће деца ову књигу и сама читати. Уз загонетке, на стр. 50 и 70., ваља додати и шта значе, али исписати целе речи, а не иоједина слова преко реда. Јер, шта да раде деца, кад не могу те одгонетке прочитати, које су им теже загонетке од нравих, па им још ни из њихове околине не умедне нико да растумачи?! Лепе су ствари, и биће од вредности да деца у слободним часовима прочитају нрилоге у овој књнзи: Владимир Стојановић, на.редник, Вредноћа и поштење, Сан, Хајдук Вељко, Сухо Рудиште, Синђелић, Никола Скобаљић,