Prosvetni glasnik

138

ДРОСВЕТНИ Г.1АСНИК

ПРВТПИСИ МИНИСТРА ПРОСВЕТЕ И ЦРКВЕНИХ ПОСЛОВА

ВИШЕ ЗКЕНСКЕ ШКОЛЕ ПОСТАВЉЕЊА Претписом Господина Министра Нросвете и Црквених Послова ПБр. 522 од 1 јануара 1905 постављена је за класну учитељицу Више Жепске Шкоде у Шапцу г-ца Стана НешиЛева учптељица осн. жкоде у Шапцу. Претписом Господина Министра Просвете и Црквених Послова ПБр. 528 од 1 јануара 1905 год. постављена је за класну учитељицу Више Женске Школе у Шапцу г-ца Алексачдра Брунети, учитељица основне школе у Шапцу. Претписом Господина Министра Просвете и Црквених Нослпва ПБр. 525 од 1 јануара 1905 год. поста-вљена је за класну учитељицу Више Женске Шкоде у Шапцу г-ца Наталија ОбреноваКева, учитељица основне школе у Шапцу.

РАСПИСИ МИНИСТРА ПРОСВЕТЕ И ЦРКВЕНИХ ПОСЛОВА

Свижа средњим и стручним ШБОлама Пз одговора које су директори средљих шкода посдалн Министарству на постављета питања актом овога мпнистарства од 25. новембра 1905. год. ПБр. 17689., о стању наставе појединих вештина по нашим средњим школама, види се да настава тих предмета није у свима школама онаква каква би требала да је и да не одговара жртвама које је држава на ту сврху до сада чинила и сада чини. Изузев учитеља гимнастике, које наше средње школе махом немају — ма да немање наставника за ту вештину не треба да значи да гимнастике и гимнастичких вежбања, бар у облику дечјих игара не може бити, како је то изнесено у распису овога министарства од 5. марта 1898. год. ПБр. 4485. — изузев, дакле, учитеља гимнастике, данас скоро све наше средње школе имају наставнике за свирање и певање и наставнике за цртање и лепо писање. Положај пак учитеља вештина, за наше прилике, такав је да они могу у главном бити њим задовољни и да су, према томе, дужни заложити се за успех и оправдати жртве које се на то чине. Међутим, успеха у вештинама, какав се с правом очекује, нема, нема га бар у многим школама. Има школа у којима годинама постоји учитељ свирања и певања, па ђачки хор једва да обухвата неколико ученика; ђачки оркестар у многим школама једва да постоји само по имену. Писање је по нашим средњим школама и данас ружно, нити се пази на то да се ученицима старијих разреда који ружно пишу дају ванредни часови писања (види наставни план за средње школе, стр. 62), а једва да ће бити једна или две школе у којима