Prosvetni glasnik

158

ПР ОСВЕТНИ ГЛА СНИК

поиравио но свима, нарочито главнијцм иримедбама реФерената и да је неке нримедбе чак и погрешно ехватио. Овај реФерат г. Стојановића, заједно са горњим делом, ио одлуди Саветској, уиућен је ионова нрвим ре#ерентима г.г. д-ру Рајчићу и Путниковићу, да и они кажу, да ли је ово дело понрављено по њиховим примедбама. У свом реФерату од 21 —II — 1903 г. д-р Рајчић вели, да писад није добро разумео напомене у његову реФерату ; а у осталим тачкама сагласан је о делу са реФератом г. Стојановића. II г. Путниковић у својг реФерату нзноси поново доста погрешака, слаже се са реФератом г. Стојановића, и завршује свој рвФерат речима: да је ова књига неиажљиво израђена н да у њој има погрешака због којих се не може одобрити за наше основне школе. Таква је упућена и нама на реФеровање, и ми, усвајајући ове ре®ерате, немамо виш^ ништа о њој да кажемо. VII Рачуница и геометријски облиди за IV раз основ. школе од Илије Ђукановића 1. Ова је књига, (као и она за III разред од истог пиеца) била на реФеровању код г.г. Светислава Максимовића и д-ра П. Вукићевића и они су о њој изрекли своје мишљење (Пр. Гласник св. за јуни г. 1903. стр. 653 и 654.) Потписатп се слажу са оншм примедбама, које су горњи реФеренти изнели и по њнма је књига поправљена. 2. Ну, сем ових примедаба, потнисати су мишљења, да писац ову књигу још једном прегледа, с обзиром на напомене казане о његовој књизи за III разред. VIII Рачуница за I разред грађанских школа од ЈосиФа Ковачевића и М. Стано.јевића У овој књизи има ових погрешака 1. Знак =, који се чита равно, место једнажо, на стр. 9. 2. Код одузимања није објашњено одузимање „набрајањем", а тнме се само и служи. 3. На страни 32. стоји деобни остатак. 4. На стр. 39. погрешно су потнисане циФре. 5. На стр. 51. нејасно је исказано правило о сразмери 1. 2. 3. 6. Има задатака неприродних и садржином неодређених. Такви су : 1. 2. 4. 10. на стр. 13. и 14. 7. Где год нма каквог нравила, оно се изводи само из једног примера, па се после њега ређају другн задаци. Али овај један пример није довољан, особито кад је и он саставл>ен из неименованих бројева. 8. Задаци својом садржином не одговарају захтевима концентрације,. нису изабрани према смеру школину; нису расиоређепи како ваља, нити показују разлог за рачунање. 9. У књизи има израза : „коштала", „еепап", „вашар", „зејтин" итд. IX Геометрија за грађанске, девојачке и више женске школе I део од Н. Врсаловића 1. Незгодне су му ове конструкције на стр. 3. „У геометрији има пет облика којима се она служи". Тако исто на стр. 4.: 2. „И оне (тачке) не