Prosvetni glasnik

ц р а в и л н и к

227

§. 18. На сваком састанку учитељског савета ирисуствују сви учитељи школе. Одсуства учитеља са ових састанака рачунају се као одсуства од часова предавања и правдају се као и она. III Разредни наставник §. 19. За већу дисциплину и за бољи ред у васпитном утицају школином, учитељски савет, на предлог директоров, одређује за сваки разред између учитеља по једног разредног учитеља. §. 40. Разредни наставник одређује се за једну годину и по могућству бира се између оних који имају највише часова у разреду. §. 21. У интересу је васпитања да, један исти наставник води своје ученике неколико година узастоице. Наиомена. Када неки разреднн наставник одсуствује више од месец дана нопрекидно, директор му одређује привремену замену, која траје докле он одсуствује. §. 22. Дужности и нрава разредног наставника ови су: 1) стоји у споразуму са учитељима да се ученици не преоптерећавају многим домаћим зада.цима и задацима школским у један исти дан; 2) сазива у одређеном року разредне учитеље у редовне састанке (разредно веће), на којпма се одређују, по општем споразуму, сви домаћи и школски радови ђачки за рок који иде, и предузимају се мере ради поправке слабих ученика и ученика, с лошим владањем. Предложене мере употребљавају се ло одобрењу директоровом. Сваки је учитељ дужан да се саображава с распоредом рада, који је пропнсан на разредном већу. Разредни наставник води заиисник о свнма одлукама и пази да се оне тачно извршују. Ови се записници уписују у разредни дневник, да би били приступни учитељима у свако доба. Нааомена. Но решењу учитељског савета, учитељи разних разреда могу да заседавају под нредседншитвом директоровим или разредног наставника, кога нзбере савет, заједно, ио неколико илн сви у једанпут, но при решавању броје се гласови учитеља надлежног разреда. Еада је број учитеља мањи од 20, тада заседава цео учитељски савет и гласају сви учитељи. 3) Разредни наставник у вршењу своје дужности не треба да даје повода да се у чем било крњи ауторитет учитеља пред ученицима; 4) у случају неспоразума између разредног наставника и кога од учитеља, као и у свима случајевима где је разредни наставник забележио нека одступања од страно учитеља што се тиче дис-циплине и реда у разреду му, обраћа се он директору за одлуку; 5) разредни наставник пази на дисциплину у разреду свом. Он прегледа најмање два пута недељно све белешке његових другара о вредноћи и владању ученика у томе разреду и предузима нотребне мере за поправљање ученика, према пропису о томе у правилнику; 6) он је дужан на нрвом месту да узима иницијативу за све мере које потпомажу интелектуално и физичко васпитање поверених му ученика, да им буде као најбољи саветник и пријатељ; 7) пази да ученици редовно походе школу; 8) даје одсуство ученицима од .једног часа до три дана. Дуже одсуство даје директор преко разредног наставника;