Prosvetni glasnik

НЛУКА И НАСТАВА

Ноузе, Ј. Сћг. А.: Беи1зсће бгаттаик.' 6 Уо11з1ашН§ ит§еагћеНо1 топ Рго!'. Бг. Оио 1 ј УОП . Наппоуег и. Те1р21§. 1900. К1иде, Г.: Е(уто1о§18сће8 \Убг(;егћисћ Лег (1еи1зсћеп бргасће. 6 81,га53ћиг§. 1905. „ „ Уоп ЕиШег Мз Беззт§. ЗргасћдебсМсћШсће Аи&Мге 4 . 1904, МаШпаз, Тћ.: К1ешег \Уе§тте1зег (1игсћ (Не бсћтапкипдеи ип<1 8сћтег1§кеИеп (1ез (1еи1;8сћеп бргасћдећгаисћз 2 . Те1р21д. 1899. Раи1, Н.: МИ4е1ћосМеи1;зсће ОгатшаИк. 5 На11е. 1900. „ „: Веи1зсћез \Убг1егћисћ. На11е. 1897. 8ап(1егз. 1).: \Убг1егћисћ (1ег Наир^зсћтегЈдкеИеп 1п (1ег (1еи1зсћеп 8ргасће 30 . ВегПп. 1903. \Уе1зе, 0.; 1Јпзеге МиИегзргасће, Шг АУег(1еп ипЛШг \Уезеп 5 . Бе1рг1§ . и. ВегНп. 1904. \УПташ18, \У.: 1)еи1зсће (јгатимИк 2 . I Баи1ће1ге. II \\"ог(:1:)11(1ипк. 81га8з1)иг§. 1897—99. „ „: Беи1зсће 8сћи1§гаттаИк 9 . Вег1т. 1896

0 ОВРОИ ВАОПИТАЊА' Нигде се тако олако, а са маве знања не претресају принципи васпитни, као код нас. Можда то долази отуда, што васпитање нопосредно задиро у живот, а сваки човек живи себи својственим животом, па се зато сваки и осећа позван и способан да претреса питања о васпитању на свој начин. Ну, можда томе, има још и другог узрока. Ми имамо доста пепродуктивних педагога, а код већине продуктивних педагога целокупан рад заснован је на сопственом искуству, које је само рутином добивено, али чија рутина није поетала из њихове системе и научног критернјума. Отуда се може врло лако запазити, како ти педагози уносе у обим педагогике масу- појмова, који апсолутно не припадају педагогици. Ночевши са бабичлуком, па иреко домаћег газдинства, физиолошког и хнгијенског искуства, они завршују метафизичком фидозофијом , као да педагогика није постада из живота и као да основни њен задатак није: да даде иозитивнерезултате, иначе, у противном сдучају, обрађивање иедагогике као науке, постаје беспредметна н бесмисдена ствар. Та неодређеност и то дутање наших стручњака, дискредитовало је педагогику као науку; дабави наставници у својој струци, даћади 1 Ова је расправа читана у педагошком семинару Ведике Школе, као један део реферата на тему: »0 васиитним диљевима, с погдедом на индивидуадни и содијадни живот«.