Prosvetni glasnik

РАДН.А ГЛАВНОГ ПРОСВЕТНОГ САВВТА

У томе је ногледу, нарочнто :»а рачунску радњт садржавања, у прво.ј десетнци, руска рачунаљка подеснија. Ну сасгавл.ачи ове нове рачунаљке и ако су се у главноме иридржавали Лајевих принципа, ипак су у нечему одступили од истих и то на штету своје рачунаљке. Мана је ове у томе, што се на н.о.ј бројне слике не могу излагатн у оби.чу бројева до 20 у одвојеним квадратима већ. само у двоструком низу. Удвостручен.ем броја отвора могле би се уклонити обе.мане. У томе случају, кад би се само са отвореним кружићима опернсало, било бн омогућено одвајање квадратних група. Ношто смо уверени да би ову рачунаљку могли правилно унотребљаватп само они наставници који су упознати са дидактнчннм прннципима, на којима је иста и основана, мишљења смо да би се она могла препоручити за ученичку унотребу у школама у којнма раде такви наставннци. Захвални Глав. Просв. Савету на новерењу: 23. новембра 1906. у Београду Никола Врсаловпћ Др. Душан Рајичнћ Мих. М. Станојевић З'чит. Према овоме реФерату г.г. реФерената, а на основи чд. 24. Правиаа о Уџбеницима, Савет је дао мишљене: да се „Дечја Гачунаљка' од г.г Јована, Ђ. Јовановића и Вој. Стевановића, може нрепоручити као необавезно иаставно ередство :<а ученике народних шкода при изучавању рачуна. Г.г. Никоди Врсадовићу, д-ру Душану Гајичићу и Михаиду М. Станојевићу, у име хонорара за реФерат о овој рачунаљки, одређено је свега шездесет (60) динара, XII Прочитан је рсФерат г.г. Свет. Зорића и Јос. Ковачевића, нроФесора, о томе да ди 'се шкодовање г. Данида Стојановића у Србији и на страни може изједначити с тим, као да је у Србији свршио седам разреда реадке. ГсФерат г.г. Свет. Зорића п Јос. Ковачевића гдаси: ЈГ ,лавном Просветном Савету На упућенн нам акт Главног Просве-тног Савета од 10 новембра 1906 год. СБр. 148, част нам је одговорити следеће: Молилац г. Данило Стојановић, који је упутио молбу г. Министру просвете ради нризнавања еквивалента за средн.у школу, учио је у Србији и на страни. Нотиисани који су његове сведоџбе прегледали нашли су, да му недостају неки предмети од мање вредности али који се у гимназијам;> п реалци предају. Међутим он сведоџбама доказује да је слушао и полагао испит из других предмета који су за пршгремно и стручно техничко знање потребни;