Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАЛА 727

тако, да се гради правилна шестострана звезда. Еолшса јој је површина ? в) Л.опта је пресечепа једном равни, тако, да је површина пресека трећина површине највећег лоптиног круга. На овом пресску постављена је купа, чији је врх у лоптином средишту и чија је запремина V. Наћи подупречник ове лоите. а) Три броја образују геометриски ред, в&ин је збир 13, а производ првог и трећег 9. Који су то бројеви? б) Еолика је висина, крак и основица равно ;раког троугла, чија је површина а 2 , ако је збир основице и висине једнак збиру оба кракп. Затим, у којо.ј су размери ове три количине? в) ПериФерија неког круга. полупречника г, подељена је на делове, а, в, с, и (I тако, да је а:в = 1;5, а:с = 2:3, г1: с = 5:2. Израчунати површину тетивног четвороугла. чија су темена ове деоне тачке овог круга.

Крагујевачка Гимназија Српски језик: разред: наставник г. Петар СтокиК, проФесор. Како сам се осећао на јучерашњој маниФестацији ? — Какав изгледа највећи народни јунак? — Чему се можемо поучити из добрих књига? — Милост и пролеће (компарација). — Значај школе по живот. V, разред: наставннк г. Јован НиколиК, ироФесор. — Нанисати једну нечитану ириповетку. — Како ее осећам после анекси.је Босне и Херцеговине и моје жеље поводом тога. — Дужност свакога Србина у тешким и судбоносним данима за отацбину. — Мзмењати у свима облицима једнине, двојине и множине у старо-словенском језику речи: иго, пгвздо, Богг, сћча, домђ, кђнлзб, сђлнцо и роухо. — Ви1се ас (јесогиш ез! рго ра1г1а шоп. VI разред: наставнпк г. Петар Стокип, проФесор. — Наши осећајиинаше дужности у овим судбоносним данима. — Смисао народне изреке: ,Сваки је човек своје среће ковач". — Писмо. — Поштени и непоштени људи у друштву. — Живот човечји и четири годишња времена (компарација). VII разред: наставник г. Стеван НешиК, проФесор. — Помозимо Друштву Црвеног Крста. — Доситије Обрадовић — народни просветитељ. — Тумачење стихова из Лук. Мушицког — но слободном избору. — Шта смо дужни Отаџбини својој и народу своме? — Слободан избор теме. — Је ли за ваше опште образовање нотребно и корисно читање белетристичннх дела? — Са датим упуствима. — Ваше мисли о књижевности. VIII разред: наставник г. Стеван НешиИ. проФесор. — Тумачење Његушевих стихова: „Вук на овцу својо право има, Ка тиранин на слаба човјека. Ал' тирјанству стати ногом за врат. Довести га к познанију нрава, Тоје људска дужност најсветија". — Разрадити „Брат је мио — које вјере био" — нрема нолитичким приликама, у којима се налази српски народ. — Које време из наше историје изазива у вама највеће ноштонање и зашто ? — Напинште чланак, којим ћете шнрој иублици препоручити читање одабраних забавних дела. — Наша дужност према празноверицала и иначе заблудама народним. — Слободан избор задатака. — Показати нримерима из старнје и новије историје неслогу српску и штету коју је народ имао од те својо мане.