Prosvetni glasnik

754

ИРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

VI разред: Бег Абе ип(1 (Не 8ИеМ. Б1е Мообгове. АИез гит (ги1еи. Математика: Vразред : наетавник г. Вучко ЈоксимовиК, проФесор. а) група: X— (8Х - [а + 41) - 3] + [8Х - 31)] )=?■( + 8ш) + (— 12п) — (+ 16т) — (- 4п) + (+ 6т) = ? Кад је један угао на основици равнокраког 52° 31' 42", колики су остади углови? б) група: Х + (ЗХ + [а - 41) + 3] - [8Х — Зћ] ) =?(—8ш) (+ 12п) + (— 16т) + (+ 4п) — ( — От) = ? Кад је угао на врху равнокраког троугла 74° 56' 36", колики су остали угдови? а) група: [г 5 — 5г 4 б + 10г 3 8 2 10г 2 .-; 3 + 5гз 4 — 8 5 ]: [г 2 — 2г 3 + 8 2 ] = ? — Доказати, да ће праве које везују средине двеЈу суиротних страна паралелограмових с крајним тачкама једне дијагонаде, нодедити другу дијагоналу на три једнака дела. б) група: [а 5 — 16а 3 ћ 2 — 28а 2 ћ 3 + 7аћ 4 + 12ћ 5 ]: [а 2 —'4аћ — Зћ 2 ] =? — Доказати, ^а ће праве које подово углове између ромбових дијагонада сећи њогове стране у таким тачкама, да оно буду темена квадрата. Одредити просте чиниоце највећу заједничку меру, и најмањи заједнички садржатељ квадратних трипома: X 2 — 5Х — 50 и X 2 12Х + 20. I 6 VIразред: наставник г. Јонан МиленковиИ, , ироФесор. у 1,8354 =? — Парадедограм, чије су стране а и ћ, иретворити у ромб који има 11Х 4 с нараделограмом један заједнички угао. -у>—— 18Х 2 = 9 (X 2 —) 2 —65 — (2Х 2 — ЗХ + I) 2 = 22Х 2 — ЗЗХ + 1 Одредити подупречнике II и г око тетраедра уписане и у њему уписане допте, кад је позната ивица а. Зделарова Гилназија Српски језжк: Vразред: наставник г. Миливоје БашиК, нроФесор. — У сдободној природи. — Народна несма, препричана својим речима но свима правидима прознога стида. — Да се наравоученије к басни лисица и дрвена глава од Доситија Обрадовића нреведе на чист српски језик, према захтевима ирознога стида. — Утисци о Божићу. истаћи српске обичаје према странима. — Из дате песме повадити све изучене Фигуре и тропе. — Новица, пз спева смрт Смаид-аге Ченгића, да се преприча и карактеристика. — Да се испише нека кажа, гатка, мит, дегенда, иди нрича о животињама и каже шта је у њој што чини тај обдик, а шта има и из других облика. — Српска МаЈка. Српска сестра. Краљевић Марко, народни јунак, са свима врлинама и сдабим странама, по народним песмама. Све по избору. — 11исмени реФерат о прочитапом деду некога српског писца. — Смрт Смаилаге Ченгића или реФерат о другом неком деду. — У радише свега беше, у штедише још више. VI разред: наставник г. Миливоје БашиК, проФесор. —• Да се напише приповетка но датом сиже-у. — Моја најмилија успомена. Туга песникова за нодјармљеном отаџбином (приликом Авдове смрти). — Шта српски народ сматра за узроке пропасти на Косову, и како је то његово схватање доцније утицадо на њ. —• У похвалу српским