Prosvetni glasnik

«» наукл и настлва

743

једног израза другог степена; у подукругу уписати траиез најпећег обима. — За копање неког бунара од 12 т. дубине пдаћено је за први метар 8-50 динара, а за сваки потоњи по 1.50 дин. више; гата је плаћено за копање целога бунара? — Еоји је то геометријски ред, у којем је производ првог и деветог члаеа 321489, а збир четвртог и шестог 1890? — Државни дуг од 7,300000 дин. има да се исплати у 12 једнаких годишњих отплата: кад се рачуна интерес по 4%, колики је ануитет? — Неки отац хоће да му његов седмогодишњи син, о пунолететву свом нрими из месног завода 12.000 дин. колико мора отац уплаћивати почетком сваке године, кад завод плаћа 5%. — Одредити редни број пермутације Београд. 2. Из Геометрије: Доказати тачност једног геометријског обрасца, — Решити једну геометријску Једначину. — Претворити збир синуса три суплемента угла у производ. — Из паралелних страна и једног оштрог угла равнокраког трапеза одредити трапезову површину. Решити троугао, кад се зна страна, њен наспрамни угао и њена средња линија. — Наћи запремину праве зарубљене купе, кад јој се знаомотач, страна и угао нагиба стране према основи. Врањска Гизшазија Српоки језик: наставник г. Светозар ПавиЛ, проФесор. Уразред: Огшс. Слободан избор. — Путопис. Слободан. избор./Иирило и Методије", рад и значај им. — Трои и Фигуре изједне од дате четири народ. песме. — Главни правци у уметности. — 6. При* поветка и Роман у средњовековној књижевности ерпској, карактер им значај и уплив на народну (усмену) књижевност. — Анексија Босне, значај догађаја. — Епско песништво, важнији му представиици но радовима, код нас и на страни. VI разред: БиограФИ и биограФије (средњовековне српске књижевностн) уиоредна им оцена и значај. — Најмилије и најзначајније успомене из мог ђачког живота. — Значај Анексије Босне и Херцеговине. — Драма у дубр. књижевности од првих сказања до Палмотића! представници јој, правац, карактер и литорарна вредност иосебпце и у опште. —• Дирско песништво у дубровачкоЈ књижевности, правац му, значај и главнији представници. Француски језик: наставник г. Живојин ПавловиК, ироФесор. V разред: Лревод Беуо^г а 1' есо1е. Превод појединих пасуса из АП Ваћа са анализом. VI разред: Превод појединих пасуеа из СШ В1аз-а. Превод из ЈрМ§еше (I чин, III сцена) с анализом. Латински језик: наставник г. Живојин ПавловиА, нроФесор. V разред: Превод поједнних сарШ-а Ератшоп(1а8-а, Ре1орМае, са латинског на српски са анализом. VI разред: Иревод појединих сари!-а из (1е ђе11о ОаНсо са нотпуном анализом са латинског на српски. Немачки језик: наставник г. Еоста НиколиК, проФесор. V разред: Вав Вбск1е1и ипс! (1ег ^оИ. Вег Наве ипс1 с1ег Еисћк Вег УеШ1геН.

прооветни гдасник , II књ., 9 и 10 св. 1909.

50