Prosvetni glasnik

НАСТАБА И КУЛТУРА

ШТА СМЕТА ЂАЧКОМ УСПЕХУ У СРЕДБИМ ШКОЛАМА ?

Нема сумње, да је нашим просветним радницима у средњим школама тгадо у очи, како наши ученици, у опжте узевши, не показују ни из једног предмета онакав успех, какав би ее од њих с правом могао очекивати. Треба разгледати годишње извештаје наших средњих шкода па ће се видети, да у већини тих школа па чисто прелази у старији разред сразмерно мали број ученика (две трећине, три петине, половина па и нспод подовине). Ту су немилу појаву претресали шкодски радници и приватно и јавно па је и данас претресају. 0 њој је било речи и води се реч и у многим седницама разредних већа и проФесорског савета ваљда сваке средње школе. 0 њој су скоро сви директори средњих школа, где који и по неколико пута, опширно писали у својим тромесечним извештајима, што их подносе Министарству Просвете. Ми смо прибрали и разрадили те сметње и, верујући да ће овако прибране придобити највишу просветну власт те да им потражи и нађе лека, износимо их нред ширу заинтересовану публику с мишљењем, како би коју од тих сметња ваљало отклонити. Не претендујемо. да је наше мишљење непогрешно, шта више радовали бисмо се, ако бисмо овим чланком изазвали и друге просветне раднике, да о овом врло важном просветном питању јавно проговоре, можда боље и потпуније. * * * Ми смо најважније сметње ђачком успеху у средњим школама прикупили у ових седамнаест тачака: 1., рад у школи не иочиње на време; 2., наетавници се иремештају у невреме; 3., немамо доста наставничких кандидата;