Prosvetni glasnik

Годишњак Средњих Школа

153

правни факултет. Наставна основа Шеријатске гимназије разликује се од осталих средњих школа тим што се уз латински и француски уче облигатно и ориентални језици. II. НАСТАВНИЦИ Због велике несташице наставника, могли су се наставници с факултетском спремом поставити у већем броју само на потпуним средњим школама, где би без потпуне прописане спреме учитељског особља врло запињао рад у вишим разредима. На непотпуним средњим школама било је релативно мање наставника с университетском наобразбом, јер се малим бројем средње-школског наставничког подмлатка еису могла попунити места на тим новим заводима, којих је за време од само две године отворено осам убрзо један иза другога, или по неколико њих одједном. На тим ново отвореним заводима предавали су, дакле, у почетним разредима као наставници већином учитељи виших народних (трговачких) школа, место којих су се добрим делом и отварале постепено те нове ниже гимназије. Већи број хонорарних наставника на потпуним гимназијама објашњава се такође оскудицом средњешколских наставничких сила, али је добар део ових хонорарних наставника био с факултетском спремом, те су уз хонорар од часа радили, изван свога завода на коме су, и изван своје редовне дужности, још и на другим заводима. Број хонорарних наставника порастао је и због тога што су у почетне разреде уведени као нови обавезни предмети хигиена и певање. Као што се види из следеће табеле, наставници су већином домаћи синови, Срби, Хрвати и Словенци; мален је број наставника страних народности, који су остали од пређашње управе, или су — као на пр. добар број Руса — узети за привремене предметне или за хонорарне учитеље вештина или страних језика. Јеврејске су народности готово искључиво јсврејски вероучитељи, док су остали наставници јеврејске вере опредељени без обзира на веру.