Prosvetni glasnik

218

Просветни Гласник

НАјНОВИЈИ РАСПИСИ 30. На основу мишљења Главног Просветног Савета С.Бр. 457 од 18. јуна ове године, Господин Министар Просвете одлучио је одлуком својом С.Н.Бр. 185 од 23. јула 1926. године: да се члан 2., тачка а, последњи ред Правила о вишем течајном испиту у гимназијама и реалкама измени и да гласи овако: „и који имају из владања најмање оцену приличан". По наредби Министра Просвете, Шеф Наставног Одељења, Ј. Кангрга, с. р.

С.Н.Бр. 185. 3.-УП-1926. год. Измена чл. 2., тач. а, последњег реда ГЈравала о вишем теч. испиту у гимназијама и реалкама.

19.Л'11-1926. год. Прикупљање прилога за помок пострадалим суграђанима од поплаве.

31. П.Бр. 838 Поводом великих поплава и других елементарних несрећа, које су снашле многе области наше Краљевине и оставиле без крова и без ичега хиљаде наших суграђана, Министарство Просвете апелује на племенитост и пожртвовање професора и наставника свих Универзитета, средњих и стручних школа, грађанских школа, учитеља основних школа, као и свих чиновника и службеника ресора Министарства Просвете да се свим срцем одазову савести и осећају човечности, па да прилозима помогну наше тешко пострадале суграђане и пораде преко школске омладине да би се што више прикупило прилога за помоћ пострадалима од поплаве. Прилоге од ђака прикупљати у почетку школске године, пошто се они сада неће моћи окупити, а засад, у колико се може и у колико то друштво Ц. Крста буде захтевало, изаћи му у сусрет са пуно готовости и добре воље у раду на прикупљању помоћи. Министарство Просвете очекује да ће и наставници и школска омладина и чиновници ставити све своје способности на расположење организацијама за прикупљање помоћи, сматрајући то као своју најсветију дужност. Скупљене прилоге треба слати Главном Одбору Црвеног Крста у Београду непосредно или преко Месних*и Обласних Одбора. Извештаје о прикупљеним прилозима доставити и Министарству Просвете. Од прикупљања ових прилога изузимају се места и предели, који су од поплаве пострадали. Миннстар Просвете, М. Трифуновнћ, с. р.